Friday, 3 May , 2024
15

شیوع بیماری آنفلوانزا کاهش یافته است/ هیچ فوتی در پلدشت نداشتیم/ خود درمانی اکیدا ممنوع

  • کد خبر : 273267
  • 16 آذر 1398 - 9:00
شیوع بیماری آنفلوانزا کاهش یافته است/ هیچ فوتی در پلدشت نداشتیم/ خود درمانی اکیدا ممنوع

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت گفت: همشهریان عزیز در صورت تب بالای ۳۹ درجه، بدن درد و سر درد شدید، سرفه خشک و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

آیدین رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به آنفلوانزا و بحث های مطرح در این خصوص گفت: هر ساله شیوع آنفلوانزا در فصول و ماه های خاص قابل پیش بینی بوده و تمهیدات لازمه نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: جایگاه پلدشت در خصوص شیوع آنفلوانزا نسبت به سایر شهرستان ها از رتبه خوبی برخوردار بوده و هیچ گونه فوتی در شهرستان وجود ندارد.

وی در خصوص آزمایشات صورت گرفته اظهار کرد: آزمایشات در خصوص آنفلوانزا در سطح محدودی صورت میگیرد و دلیل آن محدودیت تجهیزات و پیچیده بودن آزمایشات است.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت افزود: آنفلوانزای نوع A  مشابه سالهای قبل و فصلی بوده و فقط شیوع آن نسبت به سال های قبل بیشتر شده است.

رحیم زاده در خصوص علایم آنفلوانزا گفت: همشهریان عزیز در صورت تب بالای ۳۸ درجه، بدن درد و سر درد شدید، سرفه خشک و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در صورت ابتلا و وجود علایم سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، عطسه، بدن درد و تب خفیف می توان از طریق استراحت در منزل، مصرف فراوان مایعات و کنترل تب، بیماری را محدود و درمان کرد، مردم تا حد امکان از حضور در مکان های عمومی و جمع های چند نفره خودداری کرده و از دست دادن، بغل کردن و روبوسی در این فصل اکیدا خودداری کنند.

وی اظهار کرد: اکیدا از خود درمانی های رایج نظیر ( آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین، آموکسی سیلین، سفتریاکسون و کورتون ها از جمله دگزامتازون، بتامتازون و …) خودداری شود و همشهریان تنها در صورت وجود شرایط و بیماری زمینه ای خاص و شدیدتر شدن غیر طبیعی علایم، به مراکز مجاز درمانی مستقر در شهرستان مراجعه نمایید.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت افزود: با توجه به بارش های اخیر در شهرستان شیوع این بیماری کاهش یافته است ولی باز مراقبت لازم است تا افزایش نیابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=273267

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه