Friday, 19 April , 2024
17
امام جمعه موقت پلدشت:

سناریوی رقیب هراسی در این دوره از انتخابات کلید خورده است/ مردم صحت مطالب و اخبار را بررسی کنند/ پیام شهیدان را بشنویم و انگیزه های آنان را در نظر بگیریم

  • کد خبر : 277447
  • 13 فروردین 1400 - 3:32
سناریوی رقیب هراسی در این دوره از انتخابات کلید خورده است/ مردم صحت مطالب و اخبار را بررسی کنند/ پیام شهیدان را بشنویم و انگیزه های آنان را در نظر بگیریم
امام جمعه موقت پلدشت گفت: راه‌هاى پیشگیرى از شایعات بالا بردن سطح آگاهى مردم‌، برطرف كردن نقاط ضعف‌، تبلیغات صحیح‌ و ایجاد حس اعتماد بین مردم و حاكمیت‌ است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به شعار تولید؛ پشتیبانى‌ها و مانع‌زدایى‌ها سال ۱۴۰۰ گفت: مخاطب رهبر انقلاب اسلامى همه مردم ایران به‌ویژه مسؤولان و دستگاه‌ها هستند که هرکدام به فراخور ماموریت خود در این میدان باید به ایفاى نقش خود بپردازند.

 

وی در خصوص سند همکارى ۲۵ ساله ایران و چین و جیغ بنفش غربزدگان‌ تصریح کرد: این سند برخلاف شایعات معاندان و دشمنان، نه تفاهم‌نامه است، نه توافق‌نامه است و نه قرار داد. بلکه سندى است که بیشتر ماهیت نقشه راه و چهارچوب همکارى و زمینه‌هاى مشارکت طرفینى را دارد و البته مى‌توان براساس منافع مشترک از درون آن ده‌ها توافق و قرار داد را در طول زمان منعقد ساخت. در عرف روابط بین‌الملل امضاى این نوع اسناد نوعى دارایى و ظرفیت‌سازى در عرصه بین‌المللى در حوزه‌هاى مختلف به شمار مى‌آید، عدد و رقم‌هاى مطرح شده چقدر واقعى است؟ در شرایطى که فعلاً هیچ پروژه‌اى نیست، بنابراین در این سند اعداد و ارقام به آن معنا وجود ندارد، چرا متن رسمى منتشر نشده و محرمانه مانده است؟ آنچه نیاز به انتشار دارد، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهاست که انتشار آن الزام قانونى دارد اما انتشار اسناد غیرتعهدآور در روابط بین‌الملل که در آن جزییات و اعداد و ارقام و… نیامده؛ چندان متداول نیست. هم‌چنین تداوم جنگ اقتصادى دشمن و تحریم‌هاى غرب ایجاب مى‌کند تا از انتشار محتواى کامل سند خوددارى گردد.

 

وی در خصوص معیار های دولت مطلوبِ مردم اظهار کرد: کارآمدی، پرکار و پرنشاط، مردمی و خدمت‌رسان، شایسته‌سالار، تولید، شجاع و عزتمند و فسادستیز از معیار های دولت مطلوب مردم است.

 

امام جمعه موقت پلدشت در خصوص غبارروبی ظاهری و باطنی مساجد افزود: دهه آخر ماه شعبان و در آستانه و استقبال ماه مبارک رمضان، دهه تکریم و غبارروبی مساجد است. به تصریح قرآن و آیه مشهور «إِنَّمَا یعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ…»(توبه: ۱۸)، توفیق دغدغه‌مندی نسبت این مناسبت نورانی تنها از گروه «الْمُهْتَدِینَ»-هدایت‌شدگان و ره‌یافتگان- می‌باشد.

 

به گفته وی چون در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در فرازی از خطبه استقبال از این ماه عزیز چنین فرمودند: «ای مردم! بار گناه بر پشت شما خیلى سنگینى مى‌کند، پس با سجده‌های طولانی آن را سبک کنید»

 

بابایی با اشاره به اینکه باید  پیام شهیدان را بشنویم و انگیزه های آنان را در نظر بگیریم گفت: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد همچنان‌که در وصیت‌نامه‌های آنها موجود است، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شرّ دشمن و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود که باید مراقبت کرد این آرمان‌ها به‌دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.

 

وی در خصوص راه و رسم ایرانِ قوی تصریح کرد: یکی از کلیدواژه‌های مهم سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب «ایران قوی» بود، ایشان در این زمینه تأکید کردند: «ما باید تلاش کنیم کشور را قوی کنیم. خُب، کشوری و ملّتی که می‌بیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راه کار و علاجش این است که خودش را قوی کند.»(۰۱/۰۱/۱۴۰۰)

 

وی در خصوص رقیب هراسی در انتخابات اظهار کرد: یکی از راهبردهای عملیات روانی و البته مذمومی که برخی جریان‌های سیاسی به ویژه «جریان‌های غیرانقلابی غرب‌گرا» در طول ادوار انتخابات گذشته از آن استفاده کرده‌اند، «رقیب‌هراسی» -یعنی تخریب رقبای سیاسی با بزرگ‌نمایی خطر به قدرت رسیدن رقیب- است.

 

امام جمعه موقت پلدشت افزود: سناریو رقیب هراسی در این دوره از انتخابات نیز کلید خورده و برخی رسانه‌ها علیه نامزدهای احتمالی رقیب، اقدامات تخریبی انجام می‌دهند. جالب آنکه همسو با این رسانه‌ها، رسانه‌های بیگانه نیز فعال شده و همان خط را با ادبیات رادیکال‌تر خود دنبال می کنند! آنچه غربگراها از سناریوی رقیب‌هراسی به آن دل‌خوش کرده‌اند، بروز خطای محاسباتی مردم در پای صندوق رأی است.

 

بابایی با اشاره به عدم توجه به شایعه در انتخابات و بررسی صحت مطالب منتشره گفت: راه‌هاى پیشگیرى از شایعات بالا بردن سطح آگاهى مردم‌، برطرف کردن نقاط ضعف‌، تبلیغات صحیح‌ و ایجاد حس اعتماد بین مردم و حاکمیت‌ است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277447

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه