Tuesday, 22 October , 2024
10

زندگینامه شهید «مردعلی بلندی»

  • کد خبر : 291826
  • 03 شهریور 1403 - 0:30
زندگینامه شهید «مردعلی بلندی»
شهید «مردعلی بلندی» در ششم فروردین ۱۳۴۲ در روستای جنت آباد از توابع شهرستان اسدآباد در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از نوید شاهد، شهید «مردعلی بلندی» در ششم فروردین ۱۳۴۲ در روستای جنت آباد از توابع شهرستان اسدآباد در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد. عشق و علاقه وافری به ورزش به خصوص فوتبال داشت و دوستانش را برای دورکردن از بلای خانمان سوز اعتیاد که در آن زمان به تازگی در روستا رواج یافته بود، به ورزش و فوتبال تشویق می‌کرد و به نوبه خود نهی از منکری خاص و متفاوت داشت.
با آغاز تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی برعلیه نظام شاهنشاهی، مردعلی مسیر جدیدی را در زندگی خود در پیش گرفت و به پخش اعلامیه‌ها و شرکت در راهپیمایی‌ها می‌پرداخت. جدای از مسائل سیاسی در مراسمات مذهبی بخصوص ایام سوگواری سید و سالار شهیدان نیز حضوری برجسته داشت و برات شهادت خود را از ارباب بی کفن طلب می‌کرد.
با آغاز جنگ تحمیلی عزم خود را جزم کرده و به خدمت سربازی اعزام شد و مدت دو سال در زیر پرچم کشور در کردستان و پیرانشهر به پاسداری و دفاع از میهن پرداخت. در سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد.
پسرعمویش بهروز در سال ۱۳۶۴ در سقز به شهادت رسید و پس از شهادت ایشان آرام و قرار از مردعلی گرفته شد و آتش انتقام از وجودش زبانه می‌کشید. چندین بار مهمات و تجهیزات را به جبهه‌ها می‌برد و در آخرین مرتبه به عنوان کمک راننده کمک‌ها و تجهیزات مورد نیاز سربازان دلیر اسلام را به جبهه‌ها می‌برد که در بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۶۷ در ماووت عراق به علت گاز‌های شیمیایی به دیدار لقاالله رفت و فرزند دور روزه اش رقیه را به رقیه ارباب سپرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291826

نوشته های مشابه

01آبان
تأمین آب شرب ۲ هزار خانوار روستایی
رئیس آب و فاضلاب پلدشت خبر داد:

تأمین آب شرب ۲ هزار خانوار روستایی

30مهر
دیدار جمعی از مسئولان پلدشت با خانواده معظم شهدا
در قالب رزمایش رهروان شهدا صورت گرفت؛

دیدار جمعی از مسئولان پلدشت با خانواده معظم شهدا

30مهر
بهره‌مندی ۸۰ دانش‌آموز روستای قره جالو از فضای آموزشی سالم
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پلدشت خبر داد:

بهره‌مندی ۸۰ دانش‌آموز روستای قره جالو از فضای آموزشی سالم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه