Saturday, 28 September , 2024
12
رئیس حوزه قضایی پلدشت خبر داد:

رشد ۷ درصدی پرونده‌های ورودی به حوزه قضایی پلدشت

  • کد خبر : 290505
  • 02 تیر 1403 - 6:00
رشد ۷ درصدی پرونده‌های ورودی به حوزه قضایی پلدشت
رئیس حوزه قضایی پلدشت گفت: تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۷ درصدی دارد.

علی محمدزادگان خوئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: کارکنان و قضات دادگستری با تمام توان در تلاش هستند تا عدالت در جامعه برقرار شود و حق کسی ضایع نگردد.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه مطابق برنامه و سند تعالی مدونی دارد و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته حرکت می‌کند.

رئیس حوزه قضایی پلدشت با اشاره به عملکرد دادگستری پلدشت افزود: تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر سه هزار و ۹۷۵ پرونده بوده که تا پایان سال سه هزار و ۹۲۳ پرونده مختومه شده است و تعداد پرونده مانده منتقل شده به سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۳۲ پرونده بود.

وی اظهار کرد: تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر چهارهزار و ۵۳۴ پرونده بوده که تا پایان سال چهارهزار و ۵۴۱ پرونده مختومه شده است و تعداد پرونده مانده منتقل شده به سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۳۹ پرونده بود.

محمدزادگان خوئی گفت: میزان پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از رشد ۱۳.۲۹ درصدی برخوردار است و درصد پرونده‌های مختومه رشد ۱۴.۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به با اشاره به عملکرد مجتمع شورا پلدشت تصریح کرد: تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر سه هزار و ۶۷۵ پرونده بوده که تا پایان سال سه هزار و ۵۰۹ پرونده مختومه شده است و تعداد پرونده مانده منتقل شده به سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۸۸ پرونده بود و از این تعداد یک هزار و ۱۱۰ پرونده مصالحه شده است.

رئیس حوزه قضایی پلدشت افزود: تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر سه هزار و ۶۶۹ پرونده بوده که تا پایان سال سه هزار و ۶۸۱ پرونده مختومه شده است و تعداد پرونده مانده منتقل شده به سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۷۶ پرونده بود و از این تعداد ۹۴۸ پرونده مصالحه شده است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های وارده طلاق اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۴ پرونده و طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۳ پرونده وارده طلاق داشتیم که این آمار نشان‌دهنده کاهش ۲۲.۴۶ درصدی است.

محمدزادگان خوئی در خصوص پرونده‌های ضرب‌وجرح عمدی و نزاع دسته‌جمعی گفت: طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۸۴ پرونده و طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۹۴ پرونده وارده ضرب‌وجرح عمدی و نزاع دسته‌جمعی داشتیم که این آمار نشان‌دهنده رشد ۵ درصدی این جرایم است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های وارده مواد مخدر در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۳ پرونده و در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۷ پرونده بوده که نشان از کاهش ۷.۲۷ درصد این جرم دارد.

رئیس حوزه قضایی پلدشت افزود: تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری پلدشت طی سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۷ درصدی دارد.

وی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۱ مترمربع و سال ۱۴۰۲ بالغ بر شش هزار و ۱۳۴ از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممانعت به عمل آمد.

محمدزادگان خوئی با اشاره به قانون ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مصوب ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ گفت: طبق قانون ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مصوب ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ هر عمل حقوقی اعم از عقد، ایقاع، وقف، انعقاد عقد رهن و هر نوع معامله اموال غیرمنقول باید در سامانه ثبت الکترونیک به ثبت برسد در غیر این صورت دعاوی راجع به اعمال حقوقی مذکور که ثبت نشده باشد نزد مراجع قضایی قابل استماع نبوده و فاقد اعتبار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه