Sunday, 30 June , 2024
1
لحظه‌به‌لحظه با انتخابات ریاست‌جمهوری؛

مشارکت در انتخابات اقتدار کشور را رقم می زند

  • کد خبر : 290688
  • 08 تیر 1403 - 6:00
مشارکت در انتخابات اقتدار کشور را رقم می زند
هم‌زمان با سراسر کشور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پلدشت از ساعت ۸ صبح امروز به‌صورت رسمی در شعب اخذ رأی آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، ۳۰ اردیبهشت‌ماه بود که خبر غم‌انگیز و دردناک شهادت آیت‌الله شهید رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیئت همراه در آذربایجان شرقی رسانه‌ای شد؛ طبق قانون اساسی و با موافقت مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور سرپرستی نهاد ریاست‌جمهوری را بر عهده گرفت و دستگاه‌های مربوطه موظف شدند زمینه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری را ظرف ۵۰ روز فراهم کنند.

هدف هر انتخابی، رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط و توسعه جامعه است. انتخاب رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب به‌عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این هدف محسوب می‌شود.
شرکت در انتخابات به‌عنوان اعتماد به اصل نظام مورد تأکید مسئولان است. برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسئولان، کاهش فساد، توزیع عادلانه قدرت، شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی، افزایش وحدت و انسجام، بالارفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است. به‌یقین، مردم ایران اسلامی با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود، حماسه‌ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.
در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو، حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی، به‌عنوان اعتماد به اصل نظام محسوب می‌شود و موضوع اصلی و مورد تأکید مسئولان نظام است.
برگزاری انتخابات در کشور، بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از افتخارات تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. این ویژگی، جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نظام‌های سیاسی جهان متمایز کرده است.

آغاز فرایند رأی‌گیری در پلدشت

محمد اکبرزاده کهریزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به آغاز فرایند رأی‌گیری در شهرستان مرزی پلدشت گفت: هم‌زمان با سراسر کشور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پلدشت از ساعت ۸ صبح امروز به‌صورت رسمی در شعب اخذ رأی آغاز شد.
وی تصریح کرد: صندوق‌های رأی‌گیری شهری و روستایی در اولین ساعت هشتم تیرماه برای استقرار در محل اخذ رأی میان نمایندگان فرمانداری در شهرستان پلدشت توزیع شد.
فرماندار پلدشت در خصوص تعداد شعبه‌های اخذ رأی افزود: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۴۷ صندوق اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم پیش‌بینی‌شده است.
وی اظهار کرد: ۱۴ صندوق شهری و ۳۳ صندوق روستایی وظیفه اخذ آرا را برعهده دارند.
اکبرزاده کهریزی در خصوص عوامل اجرایی و نظارت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ۹۰۰ نفر در فرایند رأی‌گیری اعم از هیئت‌های اجرایی و نظارت فعالیت می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور و به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

بر اساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حجت الاسالام وحید طالبی امام جمعه پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

سرهنگ پاسدار موی عطاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

سرهنگ پاسدار محمد درستی فرمانده هنگ مرزی پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

علی محمدزادگان رئیس حوزه قضایی پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

حضور گسترده در انتخابات پشتوانه قوی برای ملت ایران

حجت‌الاسلام وحید طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به حضور پرشور در ساعات اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و عرفی بوده و با حضور در لحظات اولیه به آن باید عمل کرد.
وی تصریح کرد: حضور در انتخابات باید پرشور و آگاهانه بوده و با شرکت در انتخابات عزت و اقتدار کشور را ارتقا می‌دهیم.
امام‌جمعه پلدشت افزود: حضور گسترده پشتوانه قوی برای ملت ایران بوده و قدرت و امنیت ملی کشور را تضمین می‌کند.
وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات به تحقق اهداف انقلاب و پیشرفت کشور کمک کرده و سطح کشور را ارتقا می‌بخشد.
طالبی با تأکید بر حضور بابصیرت در انتخابات گفت: میزان مشارکت، نشان‌دهنده وحدت مردم برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف است.
وی با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای انتخابات تصریح کرد: دشمنان تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا حضور مردم در انتخابات کم‌رنگ شود و ما حضور پرشور خود نقشه شوم دشمنان را نقش‌برآب می‌کنیم.
امام‌جمعه پلدشت افزود: باید دقت شود فردی که انتخاب می‌کنیم فردی اصلح بوده و توانایی مدیریت جهادی کشور را داشته باشد.

مشارکت در انتخابات اقتدار کشور را رقم می زند

رضا از شهروندان پلدشتی در خصوص اهمیت رأی‌دهی گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف شرعی بوده و ما با شرکت‌کردن در انتخابات به وظیفه خود عمل کردیم و از همشهریان عزیز درخواست داریم در زمان باقی‌مانده به شعبات اخذ رأی مراجعه کرده و در انتخابات شرکت کنند.
بهرام شهروند دیگر پلدشتی گفت: ما با شرکت در انتخابات در تصمیمات کشور مشارکت کردیم و اقتدار کشور را رقم زدیم.
وحید گفت: عزت و عظمت کشور با حضور پرشور ما رقم می‌خورد.

حسن شهروند پلدشتی در ادامه ضمن دعوت از علوم مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی در ساعات پایانی انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از وحدت مردم دارد و می‌توان در حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر باشد.
هادی شهروند دیگر پلدشتی گفت: حضور پرشور و بابصیرت در انتخابات امری بسیار مهم است که می‌تواند شر دشمنان را از کشور دور کرده و عزت و اقتدار را رقم بزند، از تمام آشنایان، دوستان و عموم مردم درخواست دارم هرچه سریع‌تر در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به نامزد اصلح مدنظر خود رأی دهند.

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ اعلام کرد: به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می‌رساند، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچ‌گونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، لذا از رأی‌دهندگان گرامی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می‌بایست رأی‌گیری به عمل آید.
ضمناً مجدداً تأکید می‌نماید که متولدین ۱۳۸۵/۴/۸و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ اعلام کرد: به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، با عنایت به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با ادارات ثبت‌احوال شهرستان‌های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رأی‌دهندگان، مسئولین شعب اخذ رأی می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت‌احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رأی از وی نمایند.
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد، گفت: ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات و باتوجه‌به درخواست تمدید زمان اخذ رأی و موافقت وزیر کشور، انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲۲ در شعب سراسر کشور تمدید شد.

موج دوم حضور در پای صندوق‌های رأی

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» از شعب مختلف اخذ رأی، هم‌زمان با غروب آفتاب و خنکیِ هوا موج دوم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات شدت گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290688

نوشته های مشابه

10تیر
خلع‌ید اراضی ملی به ارزش ۲۱۶۸ میلیارد ریال
مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

خلع‌ید اراضی ملی به ارزش ۲۱۶۸ میلیارد ریال

09تیر
مدافعان حرم، نجات دهنده ایران و منطقه
رهبر انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت:

مدافعان حرم، نجات دهنده ایران و منطقه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه