Sunday, 28 April , 2024
7
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 288437
  • 16 بهمن 1402 - 15:47
حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه باهدف گسترش اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حسین گروسی در آئین افتتاح نمایندگی سایپادیزل در پنجمین روز از دهه فجر افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو، حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه باهدف گسترش اقتصاد دانش‌بنیان است.

او با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های اصلی انقلاب اسلامی استقلال بود بیان داشت: در آمایشی که به‌منظور تصویب طرح جامع منطقه انجام شد نقشه راه و راهبردهایی که می‌تواند برای توسعه کشور، ‌ رونق تولید،  سرمایه‌گذاری و صادرات تأثیرگذار باشد تدوین شده است که این طرح جامع ماه گذشته در سازمان محیط‌زیست به تصویب رسید.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در این طرح موضوع احداث دهکده لجستیک منطقه آزاد ماکو به‌عنوان بزرگ‌ترین دهکده لجستیک کشور طراحی شده است افزود: این دهکده که مجهز به فرودگاه، راه‌آهن، بزرگراه، ‌انبار، ‌سردخانه و سایر الزامات خواهد بود در زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار احداث می‌شود و می‌تواند در احیای کریدور شرق به غرب که از دیرباز به بزرگراه ابریشم مطرح بوده کمک کند.

گروسی با اشاره به پتانسیل ایجاد هاب خودرویی در منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت: پتانسیل ایجاد هاب خودرویی در این منطقه نیز فراهم است و با انتقال تکنولوژی از یک سو و به لحاظ مزیت‌های منطقه آزاد و موقعیت منحصربه‌فرد آن موقعیت خوبی برای تولید قطعات خودرویی و خودروهای سنگین فراهم است.

وی خواستار تسریع و تسهیل خدمات گمرکی بخصوص در واردات قطعات و خودروهای سنگین برای توسعه و رونق واحدهای تولیدی منطقه شد.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو مردم را ستون‌های جامعه برشمرد و اضافه کرد: ‌ در کنار تعریف مگاپروژه‌هایی چون بزرگ‌ترین باغ مدرن مکانیزه غرب آسیا به وسعت ۱۰۹۰ هکتار که زمینه اشتغال ۵۰۰ نفری را فراهم می‌آورد باید غبار محرومیت از چهره این منطقه زدوده شود.

وی خاطرنشان ساخت: ‌ سازمان منطقه آزاد ماکو نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب و برچیدن مدارس کانکسی را به جد پیگیری کرده و موفقیت کامل این نهضت،  همراهی وزارتخانه‌ها را نیز می‌طلبد.

گروسی  سه سال آینده منطقه را یکی از مناطق موفق در حوزه لجستیک، تجارت،  کشاورزی و معدن عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با شرکت ماهان به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در حوزه سد ارس  انجام شد که چهره‌ای زیبا از منطقه به‌عنوان مقصد گردشگری ترسیم خواهد شد.

در این آئین سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردریالی بخش خصوصی در راه‌اندازی نمایندگی سایپادیزل در منطقه آزاد ماکو به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=288437

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه