Tuesday, 16 April , 2024
8
امام جمعه پلدشت:

حضور در میدان، پشتیبانى از تولید و زدودن موانع بر همه واجب است

  • کد خبر : 277391
  • 06 فروردین 1400 - 16:56
حضور در میدان، پشتیبانى از تولید و زدودن موانع بر همه واجب است
امام جمعه پلدشت گفت: حضور در میدان پشتیبانى از تولید و زدودن موانع فقط كار مسؤولان نیست و آحاد مردم در آن نقش دارند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت ضمن تبریک سال ۱۴۰۰گفت: حلول سال نو و بهاری پرطراوت که نشان از قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است و امسال این عید به شمیم اعیاد شعبانیه عطرآگین گشته و نوید بخش سال پر خیر و برکت است.

 

وی در خصوص فضیلت نیمه شعبان و انتظار فرج تصریح کرد: «پیامبرگرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)»:افضلُ اَعمالٍ اُمّتی اِنتظارُ الفَرَج. افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان علیه‌السلام است. (الشِّهاب فی‌الحِکَم و الآداب، ص ١۶)

 

وی با تاکید بر فضایل امام مهدی علیه السلام اظهار کرد: فضائل و کمالات همه پیشوایان دین به ویژه امام زمان علیه السلام بالاتر از آنست که انسانها بتوانند بر آن احاطه پیدا کنند، زیرا مقام آنها از دسترس فکر و اندیشه بشر بالاتر بوده، صرفاً خداوند و دیگر حجتهاى الهى به اوج مقام آنها واقف هستند.

 

امام جمعه پلدشت  در خصوص نقشه راه سال ۱۴۰۰ افزود: از سخنان رهبر معظم انقلاب برمى آید که حضور در میدان پشتیبانى از تولید و زدودن موانع فقط کار مسؤولان نیست. آحاد مردم در آن نقش دارند. لازم است در اینجا به خودمان نیز انتقاد کنیم، آیا غیر از این است که بسیارى از این پشتیبانى‌ها و مانع‌زدایى نیاز به فرهنگ‌سازى و کار فرهنگى دارد؟ ما در این سه سال در این‌باره چه کرده‌ایم؟

 

به گفته وی مقام معظم رهبری  اولین بار است که ایشان از یلگى و ولنگارى رنج‌آور در فضاى مجازى این‌گونه روشن و صریح گلایه مى‌کنند. برخى تلاش نکنند کنترل فضاى مجازى را اولا مترادف با فیلترینگ معنا کنند و ثانیا تلاش نکنند کنترل مجازى را مختص ایران جلوه دهند. دقت کنیم! کنترل فضاى مجازى یک رویکرد جهانى است که از لوازم حکمرانى در دنیاى مدرن است.

 

طالبی در خصوص مردمسالاری و حکمرانی مبتنی براستقلال‌ گفت: یکى از تأکیدات پُرتکرار رهبر معظم انقلاب، مطالعه و بازخوانى رویدادهاى تاریخى به‌خصوص تاریخ معاصر کشور عزیزمان است، نمونه بارز این تأکیدات، مدخل اولین سخنرانى معظم‌له در ابتداى سال ۱۴۰۰ و ابتداى قرن پانزدهم شمسى است که چنین خاطرنشان کردند: «اگر بخواهیم یک مقایسه‌ى کوچک و پُرمعنا با هنگام ورود کشور در قرن قبلى -یعنى ۱۳۰۰- بکنیم، ۱۳۰۰ آغاز دیکتاتوری وابسته‌ى رضاخان بود که در واقع کودتاى انگلیسى به‌وسیله و به‌دست رضاخان بود و در حقیقت حکمرانی وابسته و دیکتاتورى و انگلیسى در کشور بود؛ این ورود در ۱۳۰۰ بود. امسال ورود در ۱۴۰۰، سال انتخابات است، یعنى حکمرانى مبتنى بر استقلال، بر آراء مردم، بر اتّکاء به نفس و اعتماد به نفس ملّى؛ این ورودِ امسال ما در این قرن، واجد یک تفاوت به این مهمّى با ورود در سال ۱۳۰۰ و ورود در قرن چهاردهم بوده است.»

 

وی  با تاکید بر اولویتهای پشتیبانی و مانع زدایی ازتولید تصریح کرد: باید توجه داشت که ایجاد فرصتى براى یک صنف تولیدى نباید منجر به حذف فرصت سایر صنوف و صنایع بالادستى یا پایین‌دستى آن در زنجیره ارزش بشود. به‌عنوان مثال تخصیص انرژى ارزان به برخى صنایع بالادستى نباید موجب شود، سود ناشى از خام‌فروشى محصولات بالادستى منجر به توسعه خام‌فروشى و توسعه نیافتن صنایع پایین‌دستى گردد. مثال‌هایى از این دست فراوانند که در آن‌ها با تلاش براى تقویت یک حوزه تولیدى، سایر حوزه‌ها و یا منافع عمومى متحمل زیان شده‌اند. به‌طور کلى باید توجه داشت که تقویت تولید از طریق توزیع رانت، نه تنها منجر به رشد پایدار تولید نمى‌شوند بلکه آسیب‌پذیرى اقتصاد ملى را موجب مى‌شوند.

 

وی در خصوص توصیه رهبر انقلاب به مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: فرد انتخابی باید دارای مدیریت و کفایت مدیریتی، با ایمان، عدالت خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، مردمی، امیدوار بوده و به توانمندی های داخلی معتقد باشد.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به ۱۲ فروردین افزود: ۱۲ فروردین و روز جمهورى اسلامى، حرکت از انقلاب مردمى ۲۲ بهمن به سمت ساختارسازى مردمى و مردمى‌سازى ساختار حکومت است. امام خمینى کبیر مى‌توانست با اتکا به اعتماد بى‌نظیر مردم، حکومت اسلامى را اعلام کرده و انقلاب را به پیش ببرد اما او که مظهر کیاست الهى بود و مردم را از بُن جان باور داشت، به این شرایط بسنده نکرد. امام راحل عزیز ما، به همراه مردم ۱۲فروردین را خلق کرد تا آینده انقلاب را تضمین کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه