Friday, 29 March , 2024
14

تخصیص ۵۲۵ تن آرد ترمیمی به آذربایجان‌غربی/ مردم از خریدهای هیجانی پرهیز کنند

  • کد خبر : 282179
  • 04 آبان 1401 - 13:58
تخصیص ۵۲۵ تن آرد ترمیمی به آذربایجان‌غربی/ مردم از خریدهای هیجانی پرهیز کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از تخصیص ۵۲۵ تن آرد ترمیمی به استان خبرداد.

به گزارش آراز سسی، جواد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، در خصوص آخرین وضعیت توزیع سهمیه آرد یارانه‌ای در استان، اظهارداشت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده از نانوایی‌های سطح شهر، بازگشایی مدارس و قرار گرفتن در فصل کار و خریدهای هیجانی از دلایل اصلی تشکیل صف‌های طولانی نان مقابل نانوایی است.

وی افزود: سهمیه آرد یارانه‌ای نوع یک در استان طی هر ماه ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن و سهمیه آرد یارانه‌ای نوع دو ۶ هزار و ۴۰۰ تن است که ماه گذشته نه تنها کاهش سهمیه نداشته‌ایم بلکه ۵۲۵ تن آرد ترمیمی در نانوایی‌های سطح استان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: حسب قانون، وظیفه نظارت و بازرسی در حوزه تولیدات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و در استان‌ها نیز به سازمان جهادکشاورزی استان‌ها واگذار شده که بر این اساس جهاد کشاورزی نسبت به نظارت کامل و بازرسی در حوزه تولید، توزیع و مصرف بخش کشاورزی و نظارت بر فعالیت نانوایان را نیز برعهده دارد.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از برخی تخلفات اقدامات توزیعی نان بر اساس کارتخوان‌های هوشمند انجام می شود که با استفاده از این روش میزان نان دریافتی و مقدار پخت هر نانوایی و مشخصات خریداران نان نیز ثبت می شود.

کرمی با بیان اینکه برای ۴ هزار و ۶۹۰ واحد نانوایی در استان کارتخوان نصب شده  تا از شناسایی نانوایی‌های متخلف خبر دهند، خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۴۹۱ واحد نانوایی به کارت‌خوان مجهز شده‌اند.

وی تصریح کرد: تخلفات احتمالی از سوی نانوایان از طریق پیامک به نانوایان ارسال می شود و تیم نظارتی متشکل از ۲۰ اکیپ بر کار نانوایان نظارت دارند.

کرمی با اشاره به اینکه، تاکنون ۵ هزار و ۷۶۰ پیامک اخطار تخلف برای نانوایان ارسال شده است، عنوان کرد: اگر نانوایان بر تخلفات خود اصرار داشته باشند سهمیه آرد، آنان کاهش می‌یابد.

وی، تاکید کرد: بیشتر افراد سودجو نان را برای مصارف دامی و یا فروش به سوپرمارکت‌ها خریداری می‌کنند که این خود از دلایل دیگر تشکیل صف‌های طویل نانوایی است.

کرمی از مردم خواست از خریدهای هیجانی و بیش از حد نیاز و احتکار خانگی، مصارف دامی و فروش به سوپرمارکت ها خودداری کرده و هر گونه شکایت و مطالبات خود را از طریق شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۱۸۶۶ برای رسیدگی سریعتر مسوولان اطلاع دهند.

گفتنی است، در روزها و هفته های اخیر صف‌های بعضا طولانی برای خرید نان در مقابل برخی نانوایی‌های لواش پز آذربایجان غربی به ویژه ارومیه ایجاد شد که البته ناشی از کمبود عرضه نبود بلکه بیشتر به خاطر خرید بیش از حد، از سوی برخی افراد برای فروش به سوپرمارکت ها یا احتکار خانگی بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282179

نوشته های مشابه

10فروردین
شب قدر شب نزول برکات است
امام‌جمعه پلدشت:

شب قدر شب نزول برکات است

10فروردین
تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه