Saturday, 27 April , 2024
8

تجلیل از شهید مدافع حرم پناه تقی‌زاده در پلدشت/ امام‌جمعه: آرمان شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم

  • کد خبر : 287467
  • 20 آذر 1402 - 20:53
تجلیل از شهید مدافع حرم پناه تقی‌زاده در پلدشت/ امام‌جمعه: آرمان شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم
مدافع حرم مهندس پناه تقی‌زاده که به دست رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسید، در شهر زادگاهش پلدشت با حضور گسترده مردم و مسئولان تجلیل شد.

به گزارش آراز سسی، مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار پناه تقی‌زاده عصر دوشنبه در مسجد جامع و حسینیه مهدیه شهر زادگاهش پلدشت با حضور خانواده این شهید، مردم شهیدپرور پلدشت و شهرستان‌های هم‌جوار، مسئولان منطقه‌ای و استانی برگزار شد.

انتقال آرمان شهدا به نسل های آینده وظیفه همگان است

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی امام جمعه پلدشت روز دوشنبه در آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم مهندس پناه تقی زاده که اخیرا بدست دژخیمان رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، افزود: انتقال مکتب و آرمان این شهدا به نسل های آینده وظیفه همگان است.

وی ادامه داد: به راستی شهادت هنر مردان خداست و تربیت‌شدگان این نهضت مقدس با نثار خون و بذل جان خود برای تحقق آرمان‌های والا و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با دشمنان وارد میدان عمل خواهند شد.

حجت الاسلام طالبی اضافه کرد: شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام مهندس پناه تقی زاده در میدان مبارزه با استکبار و صهیونیست ها و دفاع از امنیت و آرامش مردم ایران جان خود را نثار کرد و در تاریخ این مرزو بوم ماندگار شد.

وی اضافه کرد: شایسته است مسئولین در زنده نگه داشتن آرمان های این شهدا تلاش مضاعف داشته و در انتخاب نام میادین، اماکن و خیابان های منطقه آزاد ماکو از نام این شهید استفاده کنند.

شهید تقی زاده شدیدا مهدویت را در میدان جستجو می‌کرد  

آثری با اشاره به اینکه شهید تقی زاده اولین شهید مدافع حرم و منطقه است، گفت: شهداء با نثار خون خود برای کشورمان عزت و عظمت هدیه کرده اند.

وی در خصوص سردار شهید پناه تقی زاده تصریح کرد: شهید در جریانات اخیر منطقه خودش هم به این نتیجه رسیده بود که دیر یا زود به آرزویش می‌رسد و شهد شیرین شهادت را می‌نوشد، وقتی یک هفته قبل از شهادتش کارگاهش را صهیونیست‌ها می‌زنند، شهید به زیارت حضرت زینب سلام الله علیها می‌رود و طلب شهادت می کند.

وی اظهار کرد: شهید تقی زاده شدیدا مهدویت را در میدان جستجو می‌کرد و به یکی از همرزمانش می‌گفت تو برو دنبال استنادات روایی ظهور، من هم استنادات میدانی ظهور را به تو خواهم گفت.

همرزم شهید افزود: سردار شهید پناه تقی زاده همانطوریکه شهید مطهری می فرمود با بال ایمان و علم اوج گرفت.

شهید تقی زاده تربیت شده مکتب امام حسین علیه السلام بود

ولی نوروزی با اشاره به مکتب شهادت گفت: بسیج مکتب است، شهید پناه تقی زاده شخص نیست، مدافع حرم فرد نیست بلکه فکر و تفکر است.

وی اظهار کرد: آدم در این دنیا اگر شهید نشود، شهید نمی شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید تقی زاده تربیت شده مکتب امام حسین علیه السلام بود.

شهید پناه تقی زاده متولد پلدشت است که ۱۱ آذر بر اثر برخورد ۳ موشک رژیم منحوس صهیونیستی از بلندی‌های جولان به پایگاه‌های ارتش سوریه واقع در جنوب زینبیه دمشق به شهادت رسید .

پیکر وی پس از تشییع در حرم حضرت رقیه (س) به ایران منتقل و ۱۴ آذر در تهران تشییع و در آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر و سیده حمیده به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=287467

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه