Saturday, 7 September , 2024
6
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت:

تب دنگی در پلدشت گزارش نشده است

  • کد خبر : 291373
  • 31 تیر 1403 - 10:36
تب دنگی در پلدشت گزارش نشده است
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت گفت: هیچ‌گونه موردی مبنی بر پشه آئدس و بیماری تب دنگی در منطقه و پلدشت گزارش نشده است.

شهاب بینا در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به پشه آئدس گفت: پشه آئدس عامل انتقال بیماری تب دنگی بوده و با گزش این حشره بیماری تب دنگی به انسان منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: این پشه برخلاف پشه مالاریا در طول روز و اغلب اویل صبح و نزدیک غروب آفتاب اقدام به گزش می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت با اشاره به اینکه خبر تب دنگی مدتی است رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را پرکرده است، افزود: تب دنگی یک بیماری عفونت ویروسی بوده و راه کنترل این بیماری به کنترل ناقل بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی قابلیت انتقال از انسان به انسان را ندارد، اظهار کرد: آب‌های راکد مثل رودخانه زنگمار، آب زیر گلدان‌ها، لاستیک‌های فرسوده، کنسرو، قوطی‌ها، آب زیر کولر، ذخایر آب در منازل، باغ‌ها و طرح ساختمانی، چاله‌های آسانسور در ساختمان‌های در حال ساخت، زباله‌های خانگی و ضایعات، برکه‌های آب، پساب‌های خانگی محل مناسبی برای تکثیر و رشد پشه آئدس بوده و باید اقدامات لازم برای مقابله با آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کلید اصلی و طلایی مبارزه با پشه آئدس ازبین‌بردن زیستگاه این حشره است.

بینا با اشاره به علائم بیماری تب دنگی گفت: تب، سردرد شدید، درد شدید مفاصل، استخوان‌ها و مفاصل، استفراغ، درد پشت چشم، بی‌اشتهایی و تهوع از رایج‌ترین علائم تب دنگی است.

وی در خصوص راه‌های پیشگیری این بیماری تصریح کرد: پوشیدن لباس‌های آستین‌بلند و شلوار بلند و استفاده از مواد دافع حشرات و ازبین‌بردن آب‌های راکد راه‌های پیشگیری این بیماری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت افزود: گزش پشه به‌تنهایی منجر به بروز بیماری تب دنگی نمی‌شود و مردم نباید از گزش پشه آئدس دچار هراس شوند، بلکه باید با اقداماتی مانند بهسازی و پاک‌سازی محیط نسبت به کنترل فراوانی این پشه همکاری کنند.

لازم به ذکر است طبق آخرین آمار ۱۵۰ مورد ابتلا به این بیماری در کشور شناسایی شده است که این افراد اغلب مسافران خارج از کشور مخصوصاً کشورهای حوزه جنوب خلیج‌فارس بودند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه