Friday, 19 April , 2024
8

اقتصاد و فرهنگ دو مسئله مهم کشور است/ دولت باید مکانیزم هایی که موجب شفافیت عملکردش می‌شود را فراهم آورد/ آسمان یمن دیگر برای آمریکایی ها، جولانگاهی امن نیست

  • کد خبر : 272224
  • 08 شهریور 1398 - 15:30
اقتصاد و فرهنگ دو مسئله مهم کشور است/ دولت باید مکانیزم هایی که موجب شفافیت عملکردش می‌شود را فراهم آورد/ آسمان یمن دیگر برای آمریکایی ها، جولانگاهی امن نیست

امام جمعه پلدشت گفت: پهپاد ساقط شده آمریکا در یمن را می‌توان ستون فقرات عملیات اطلاعات و شناسایی آمریکا خصوصا در مناطقی مثل منطقه خاورمیانه و آفریقا دانست و سرنگونی آن توسط انصارالله یعنی، شلیک به ستون فقرات عملیات اطلاعاتی آمریکا.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ماه محرم گفت: یکشنبه ۱۰ شهریور ماه مصادف با اول محرم است و خداوند در شهادت امام حسین(ع) سوزی قرار داده که آرام نمی گیرد.

وی تصریح کرد: اشک ریختن برای مظلومیت امام حسین(ع) گناه ها را شسته و از بین می برد.

وی اظهار کرد: ریش سفیدان و هیئت های عزاداری مواظب انحرافات باشند و طوری برنامه ریزی کنند مراسمات در ۱۲ شب به اتمام برسد و مزاحمت برای دیگران ایجاد نکند.

امام جمعه پلدشت افزود: حکیم فرزانه انقلاب در آخرین دیدارشان با اعضای دولت دوازدهم (چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه )، تاکید فرمودند،«اقتصاد و فرهنگ دو مسئله مهم کشور است» و مساله فرهنگ اولین باری نیست که به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور معرفی شده است.

به گفته وی فرهنگ، در بلندمدّت، از اقتصاد خیلی مهم‌تر است؛ اقتصاد مسئله‌ی فوری و اولویت کنونی ما است، [امّا] مسئله‌ی فرهنگ یک مسئله‌ی مستمرّی است و بسیار مهم است؛ حتّی در قضیه‌ی اقتصاد هم مهم است.

طالبی گفت: غلبه‌ی فرهنگی، بسترساز غلبه‌ی اقتصادی و سیاسی است چراکه از نگاه رهبر حکیم انقلاب«اگر ملتی اجازه داد فرهنگ ملی‌اش پایمال تهاجم فرهنگ های بیگانه شود، آن ملت از دست رفته است. ملت غالب، ملتی است که فرهنگش غالب است. غلبه‌ی فرهنگی است که می‌تواند غلبه‌ی اقتصادی و سیاسی و امنیتی و نظامی و همه چیز را هم با خود به دنبال بیاورد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، در طول سال های اخیر بر اولویت های کاری دولت در حوزه فرهنگ تاکید داشته اند که مهمترین این بخش ها عبارتند از: تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تکمیل واجرای طرح مهندسی فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی، بهبود فرهنگ کار، بهبود فرهنگ مصرف، تقویت فرهنگ قرآنی، افزایش سرانه مطالعه و تیراژ کتاب و مقابله با اباحیگری و بی‌بندوباری اخلاقی.

وی با اشاره به پیامد های منفی مسائل حاشیه‌ای و فرعی برای نظام اسلامی اظهار کرد: دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: برخی مصادیق حاشیه ای و فرعی یا با اولویت کمتر که در شرایط حاضر باعث شده بخشی از انرژی کشور مصروف آن شود و کارهای با اولویت بالا بر زمین مانده یا به کندی انجام شود، عبارتند از: ۱-انتخاباتی کردن زودرس فضای سیاسی کشور ۲-طرح موضوع ضرورت استعفای دولت در ماههای اخیر توسط برخی جریانهای هم سو با دولت ۳-هم صدایی بعضی از دولتمردان با جنگ روانی دشمنان در رابطه با مسائلی چون حجاب و عدم برخورد با هنجارشکنان ۴-طرح موضوع رفراندوم پیرامون موضوعاتی که ساز وکار حل آن به روشنی در قوانین و ساز وکارهای نظام مشخص شده است۵ -موضوع رفتن زنان به استادیوم های ورزشی ۶- موضوع برگزاری کنسرت ها وتبدیل کردن آن به مسئله اصلی کشور.

به گفته وی هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم که سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، یادآور جنایت کسانی است که در بستر حمایت های آمریکا و قدرت های غربی در آغازین روزهای شکل گیری نظام اسلامی چنین فاجعه ای را انجام دادند.

طالبی گفت: از شرم‌آورترین اشکال حمایتی غرب از تروریسم، حمایت از «تروریسم دولتى» همچون رژیم کودک کش صهیونیستی است. تروریسم دولتی بدین‌معنا است که کشتن و از میان بردن فیزیکى افراد، در قالب قانون از سوى مجلس یا دولتى به تصویب برسد و در دستور کار سازمان های امنیتی و نظامی آن کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت پیشگامی دولت در مبارزه با فساد تصریح کرد: هفته دولت، فرصتی برای بررسی ابعاد، وظایف و کارکردهای دولت است . یکی از اولویت‌های کاری دولت که می‌تواند ضامن تحقق دیگر کارکردهای دولت باشد، مقابله با فساد در دستگاه اجرایی است که حاصل آن، افزایش کارآمدی و اعتباربخشی به مسئولین قوه مجریه خواهد بود.

وی اظهار کرد: دولت باید همه مکانیزم هایی که موجب شفافیت عملکردش می‌شود را فراهم آورد تا بدین وسیله فساد از سیستم دولتی رخت بربندد. در نگاه رهبری «شفاف‌سازی، شرط اصلی فسادستیزی است».

امام جمعه پلدشت افزود: از ملاحظات مهم در فرآیند مبارزه دولت با فساد، پرهیز از سیاسی شدن ماجراست، این آفت منجر به آن می‌شود که آثار اعتمادساز مبارزه با فساد در افکار عمومی بیاثر شده و تلاش‌های موثر و پر هزینه فسادستیزی، دستاوردی برای کشور نداشته باشد.

طالبی با اشاره به رونمایی از سامانه دفاعی ۳۷۳ گفت: رونمایی ایران از سامانه دفاعی ۳۷۳ باعث شده است تا دوقطبی اس ۴۰۰ روسی و پاتریوت آمریکا در منطقه شکسته شود و جهان شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی باشد.

وی تصریح کرد: با ساخت سامانه باور ۳۷۳ ، ایران به یکی از معدود کشورهای دارای فناوری ساخت چنین سلاحی تبدیل شده است. ویژگی های باور ۳۷۳ به گفته کارشناسان صنعت دفاعی، این سلاح ایرانی را در میان پیشرفته‌ترین سیستم های دفاع هوایی جهان قرار داده است.

وی اظهار کرد: باور ۳۷۳ با حداکثر برد راداری ۳۲۰ کیلومتر برای کشف تهدیدات، دارای برد رهگیری به مسافت ۲۶۰ کیلومتر بوده و شعاع برد درگیری آن ۲۰۰ کیلومتر و تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری می باشد. این سامانه قادر به کشف ۳۰۰ هدف، رهگیری همزمان ۶۰ هدف و درگیری همزمان به ۶ هدف می باشد.

امام جمعه پلدشت افزود: ایران اکنون علاوه بر سامانه پیشرفته دفاع هوایی، در عرصه‌های مهم دیگری چون طراحی و ساخت جنگنده با معرفی جنگنده نسل پنجم قاهر، موشک‌های بالستیک و هوشمند، پهپادهای رادارگریز و جنگ الکترونیک در زمره کشورهای برتر جهان محسوب می شود که حاصل اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» می باشد.

به گفته وی هدف قرار‌دادن پهپاد آمریکایی در یمن پس از ساقط شدن پهپاد فوق مدرن ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا توسط ایران در تیرماه، یک «شوک بزرگ» دیگر به واشنگتن است.

طالبی گفت: پهپاد ساقط شده آمریکا در یمن را می‌توان ستون فقرات عملیات اطلاعات و شناسایی آمریکا خصوصا در مناطقی مثل منطقه خاورمیانه و آفریقا دانست و سرنگونی آن توسط انصارالله یعنی، شلیک به ستون فقرات عملیات اطلاعاتی آمریکا.

وی تصریح کرد: ساقط شدن پهپاد آمریکا در یمن برای اولین بار این پیام بسیار مهم را به همه طرف‌ها می‌دهد که آسمان یمن دیگر برای آمریکایی ها، جولانگاهی امن نیست تا هواپیماهای آنان مانند گذشته هر وقت بخواهند به آنجا تردد کنند.

وی با اشاره به بازی صهیونیست ها با آتش اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در دور جدید تنش آفرینی در منطقه، علاوه بر حمله به پایگاه های حشد الشعبی در عراق و برخی مواضع در دمشق، با دو پهپاد به لبنان حمله کرد.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: حملات صهیونیست‌ها به پایگاه‌های مقاومت در منطقه، در شرایطی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا در پیشبرد سیاست‌های خود برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و تلاش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه ناکام مانده‌اند و سعی دارند با این موشک پرانی‌ها، بخشی از شکست‌های خود در برابر محور مقاومت را جبران کنند.

به گفته وی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به این حملات، بیان داشت که احزاب اسرائیل عادت کرده اند که انتخابات را با خون ملت‌های منطقه برگزار کنند، اما این بار این انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد، ما شوخی نمی‌کنیم و در تمام سالیان گذشته شوخی نکردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=272224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه