Monday, 6 May , 2024
4

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها در پلدشت و نارضایتی شهروندان

  • کد خبر : 286773
  • 07 آبان 1402 - 8:00
افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها در پلدشت و نارضایتی شهروندان
متأسفانه علی‌رغم قانونی‌بودن افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر پلدشت، بعضاً شاهد اجرای نامناسب آن، بی‌توجهی به قانونی‌بودن این مصوبه و تخلفاتی نیز از سوی رانندگان تاکسی در اعمال این مصوبات هستیم.

به گزارش آراز سسی، هم‌زمان با گسترش جوامع و افزایش نیازهای جامعه شهری، حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی شهروندان تبدیل شده است و افراد برای انجام سریع‌تر امورات خود با کمترین زمان نیازمند بهره‌گیری از این فاکتور هستند.

مهم‌ترین مزیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش زمان انجام امور است؛ اما هر پدیده و اتفاقی علاوه بر مزایایی که دارد در اجرا می‌تواند معایب و چالش‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد.

یکی از معایب ناوگان حمل‌ونقل عمومی همین بی‌توجهی به مسافران و عدم رعایت حقوق آنها از سوی برخی رانندگان است که در مواردی چون مسیر طولانی بوده با دریافت بهای اضافه از مسافران جلوه می‌کند و در برخی موارد حتی موجب ایجاد نزاع بین رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی (به‌ویژه تاکسی‌ها) و مسافران می‌شود.

 تغییر نرخ کرایه تاکسی و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد شده است

تغییر کرایه تاکسی هر ساله در شهرها و با مصوبه شوراهای اسلامی شهرها رخ می‌دهد و متناسب با شرایط شهر مذکور از جمله درآمد افراد آن شهر، نرخ سوخت، نرخ تورم و… دستخوش تغییراتی می‌شود.

متأسفانه علی‌رغم قانونی‌بودن افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر پلدشت، بعضاً شاهد اجرای نامناسب آن، بی‌توجهی به قانونی‌بودن این مصوبه و تخلفاتی نیز از سوی رانندگان تاکسی در اعمال این مصوبات هستیم.

 برخی از رانندگان تاکسی‌های تلفنی کارت تاکسی‌رانی ندارند

داریوش در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به تخلف برخی از تاکسی‌های تلفنی گفت: متأسفانه اکثر تاکسی‌های در طول روز ارائه خدمات می‌دهند و شب‌ها را به بهانه‌های مختلف تعطیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدایی نکرده اگر بیماری نیاز به تاکسی در شب داشت و ارائه خدمات صورت نگرفت تکلیف چیست؟

شهروند پلدشتی افزود: مسئولیت حوادثی ازاین‌قبیل بر عهده مسئولان مربوطه و تاکسی‌هایی است که ارائه خدمات نکرده‌اند.

علی در ادامه گفت: کرایه تاکسی در داخل پلدشت مبلغ مصوب یکصد هزار ریال است درصورتی‌که تاکسی‌ها برای مسیرهایی از قبیل میدان صنم بلاغی، مسکن مهر و یا بیمارستان مبلغی بالغ بر ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند.

رضا در ادامه افزود: برخی از راننده‌های تاکسی که این مبالغ را دریافت می‌کنند حتی دارای کارت تاکسی‌رانی نیستند و به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

شهروند پلدشتی با اشاره به اهمیت سرویس‌های مدارس افزود: باید نظارت دقیقی بر روند فعالیت تاکسی‌های تلفنی صورت‌گرفته و با متخلفان برخورد شود.

 برخورد قاطع با رانندگان و تاکسی‌های متخلف

بهمن کریم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به کرایه تاکسی‌های تلفنی در داخل پلدشت گفت: نرخ مصوب تاکسی در داخل پلدشت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال است و هرگونه اضافه دریافت به بهانه‌های مختلف تخلف است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند شماره پلاک تاکسی متخلف را با نام تاکسی‌تلفنی به شماره ۰۴۴۳۴۲۸۵۶۳۳ اعلام و یا به‌صورت مکتوب به دفتر تاکسی‌رانی واقع در شهرداری پلدشت تحویل دهند.

وی در خصوص جرایم رانندگان متخلف اظهار کرد: راننده متخلف بار اول جریمه نقدی و بار دوم با جریمه نقدی و ابطال کارت تاکسی‌رانی مواجه می‌شود.

مسئول تاکسی‌رانی پلدشت افزود: صاحبان تاکسی‌های تلفنی نیز در صورت تخلف بار اول تذکر، بار دوم تذکر همراه با جریمه نقدی و باز سوم جریمه نقدی و ابطال مجوز تاکسی شهری مواجه می‌شوند.

کریم‌نژاد در خصوص تاکسی‌های بدون کارت تاکسی‌رانی گفت: هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و اماکن صورت‌گرفته است و با رانندگان متخلف برخورد صورت می‌گیرد.

وی در خصوص ساعات ارائه خدمات تاکسی‌ها تصریح کرد: تاکسی‌های برادران مکلف به ارائه خدمات ۲۴ ساعته و شیفت بندی شبانه رانندگان هستند؛ ولی تاکسی‌های بانوان از اول صبح لغایت ۱۹ شب می‌توانند ارائه خدمات نمایند.

مسئول تاکسی‌رانی پلدشت در خصوص شکایت شهروندان افزود: هفته گذشته نیز شکایتی از یک راننده متخلف صورت گرفت که در عرض چند ساعت برخورد قانونی با راننده و صاحب‌امتیاز تاکسی صورت گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=286773

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه