Saturday, 27 April , 2024
4
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو خبر داد:

آماده‌سازی ۵ مدرسه برای اسکان فرهنگیان

  • کد خبر : 289080
  • 23 اسفند 1402 - 9:40
آماده‌سازی ۵ مدرسه برای اسکان فرهنگیان
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: پنج مدرسه توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برای اسکان فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ آماده می‌شود.

علی خورابلو در حاشیه نخستین جلسه کمیته اسکان و رفاه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به اینکه پنج مدرسه توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برای اسکان فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ آماده می‌شود، گفت: مقرر شده است شهرداری‌ها نسبت به زیباسازی منظر شهری، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی محور اصلی و مناطق پربازدید چون محله خنجر خان، بازارچه‌ها و جایگاه‌های سوخت و همچنین نصب تابلوی مسیرنمای سرویس‌ها، خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی جداول و نیز مسیرنمای رنگی کف خیابان برای ظرفیت‌های گردشگری اقدام کنند.

وی در خصوص آماده‌سازی سالن  ۲ هزارنفری مجهز برای مواقع بحرانی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان ماکو نیز سالن ۲ هزارنفری مجهز را برای مواقع بحرانی با اعلام ستاد بحران شهرستان در نظر گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در نوروز ۱۴۰۳ پلیس اماکن با همکاری کمیته نظارت و سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به شناسایی و پلمب واحدهای اقامتی اقدام کرده و برخورد با تورهای غیرمجاز تشدید می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای واحدهای پذیرایی دارای مجوز از سازمان منطقه آزاد با کارکرد گردشگری در طول ایام ماه رمضان مجوز فعالیت صادر می‌شود.

خورابلو اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو برای تبلیغ واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی از طریق فضای مجازی اهتمام جدی داشته باشد و برای افزایش ماندگاری مسافران برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است منطقه آزاد ماکو، با وسعتی حدود ۴۰۰ هزار هکتار، بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد جهان پس از شانگهای چین است.

این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که آن را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

برای عید نوروز، ماکو با داشتن دشت‌های حاصلخیز، مراتع سرسبز، چشم‌اندازهای کوهستانی، چشمه‌های آب گرم، و آثار تاریخی مانند قلعه‌ها و کاخ‌ها، مکانی ایده‌آل برای گردشگران است، همچنین، صنایع‌دستی و دست‌یافته‌های عشایری این منطقه نیز بسیار معروف هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289080

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه