Wednesday, 8 May , 2024
5

آغاز گام دوم مجتمع دامپروری ارس دام آرشام

  • کد خبر : 287881
  • 11 دی 1402 - 8:16
آغاز گام دوم مجتمع دامپروری ارس دام آرشام
گام دوم مجتمع دامپروری ارس دام آرشام با اعتباری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آراز سسی، نریمان جعفرزاده مدیرعامل مجتمع دامپروری ارس دام آرشام در خصوص آغاز مرحله دوم سرمایه‌گذاری در این پروژه گفت: این مجتمع تولیدی فعالیت خودش را با اشتغال ۲۰ نفر آغاز و با توسعه و تکمیل گام اول، تعداد دام‌های این مجتمع به ۲ هزار و ۸۰۰ راس و میزان اشتغال‌زایی در این مجتمع به ۱۲۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان اشتغال‌زایی در این مجتمع تا پایان سال جاری به ۱۵۰ نفر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل مجتمع دامپروری ارس دام آرشام افزود: باتوجه‌به اینکه شهرستان پلدشت ظرفیت لازم را برای تولید علوفه، یونجه و سایر نهاده‌های دامی را دارد، هدف ما توسعه و تکمیل گام دوم این طرح و افزایش تعداد دام‌ها به ۱۰ هزار راس، تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر در روز و اشتغال‌زایی برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم است و برای بهره‌برداری کامل گام دوم این طرح نزدیک یک هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 سرمایه‌گذار متعهد شده این طرح از مزرعه تا سفره باشد

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص سرمایه‌گذاری این شرکت چنین اظهار داشت: ما زمینی در اختیار این سرمایه‌گذار قرار دادیم و سرمایه‌گذار متعهد شده است این طرح از مزرعه تا سفره باشد، در اینجا باید صنایع پایین‌دستی مانند تبدیل شیر به لبنیات، صادرات و ارسال به سرزمین اصلی نیز انجام شود.

 کاهش هزینه‌ها با تلقیح مصنوعی

اسدپور، مسئول تولیدمثل این مجتمع دامپروری گفت: در راستای کاهش هزینه نگهداری دام، واردکردن دام نر از کشورهای مختلف و جلوگیری از خروج ارز، با استفاده از اسپرم دام‌های نر باارزش از لحاظ ژنتیکی و تولیدی، تلقیح مصنوعی انجام می‌دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ما طی این ماه ۲۳۳ راس دام داشتیم که آبستن شدند و در مردادماه سال آینده زایمان خواهند کرد که حدود یک و نیم برابر نسبت به استاندارد طبیعی بالاتر است.

لازم به ذکر است گام دوم این مجتمع دامپروری تا پایان سال آینده به پایان می‌رسد و تعداد دام‌های سنگین این مجتمع به ۱۰ هزار راس افزایش‌یافته و میزان تولید شیر روزانه به ۲۰۰ تن و میزان اشتغال‌زایی به ۳۵۰ نفر می‌رسد.

مجتمع دامپروری ارس دام آرشام فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ با ۵۰۰ راس دام و با ۲۰ نفر اشتغال آغاز کرده است و از شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به تأمین اجتماعی است.

این مجتمع دامپروری در زمینی به مساحت ۱۱۶ هکتار زمین اجرا شده و تعداد دام‌های خود را به ۲۸۰۰ راس دام سنگین رسانده و میزان اشتغال‌زایی خود را به ۱۲۰ نفر افزایش داده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=287881

نوشته های مشابه

19اردیبهشت
تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان

18اردیبهشت
افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت
مدیر پایانه مرزی پلدشت خبر داد:

افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت

17اردیبهشت
امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه