Friday, 29 March , 2024
21
طی امسال؛

آغاز طرح به‌نژادی گوسفند نژاد ماکویی در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 278735
  • 23 شهریور 1400 - 10:56
آغاز طرح به‌نژادی گوسفند نژاد ماکویی در منطقه آزاد ماکو
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: اجرای طرح به نژادی گوسفند نژاد ماکویی دراین منطقه و در شهرستان پلدشت با هدف ارتقای شاخص‌های تولیدی دام و توانمندی قشر بزرگ دامدار آغاز شده است.

به گزارش آراز سسی ، بهرام زینال‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مرزداران، در خصوص تامین پروتئین حیوانی منطقه آزاد ماکو ، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از قطب های مهم دام کوچک کشور و قرار گرفتن منطقه آزاد ماکو در این استان و وجود ظرفیت بالقوه بالایی درتوسعه تامین پروتئین حیوانی است.

 

وی از آغاز طرح پنج ساله برای به نژادی دام ماکویی خبر داده و افزود: در این راستا شرکت کرانه نیلگون افق در جهت الگو سازی برای افزایش سود آوری بخش کشاورزی و توسعه آن با نقش آفرینی جامعه محلی، طرح پنج ساله برای به نژادی دام ماکویی با الحاق ژن دو قلو زایی به دام بومی را در دامپروری خود در شهرستان پلدشت از شهرستان‌های منطقه آزاد ماکو آغاز نموده است.

 

وی با بیان اینکه شرکت کرانه نیلگون افق به عنوان یکی از فعالین بخش کشاورزی در حوزه های زراعت، باغداری و دام پروری در منطقه آزاد ماکو می باشد، ادامه داد: مطالعات این طرح با مشارکت اساتید دانشگاه زنجان و با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صورت گرفته است.

 

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: اجرای این طرح در منطقه آزاد ماکو می تواند به بهبود قابلیت‌های نژاد دام بومی منطقه گام مهمی برای ارتقای شاخص های تولیدی دام و توانمندی قشر بزرگ دامداران در منطقه شمال غرب برداشته شود.

 

زینال‌زاده اضافه کرد: پس از تایید ظرفیت موجود درگوسفند نژاد ماکویی، برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح مذکور با همکاری شرکت های دانش بنیان و اجرا توسط کارکنان بومی و متخصص شرکت اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278735

نوشته های مشابه

10فروردین
شب قدر شب نزول برکات است
امام‌جمعه پلدشت:

شب قدر شب نزول برکات است

10فروردین
تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه