Friday, 29 March , 2024
13
رییس ستاد انتخابات:

آذربایجان‌غربی مهیای انتخابات بامشارکت حداکثری است

  • کد خبر : 277456
  • 15 فروردین 1400 - 14:20
آذربایجان‌غربی مهیای انتخابات بامشارکت حداکثری است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت نام هزار و ۹۵۴ نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان و آغاز روند نام نویسی شوراهای روستایی از فردا، دوشنبه گفت: مهیای برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری در استان هستیم.

علی مصطفوی روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی افزود: ثبت نام شوراهای اسلامی شهرهای ۴۸ گانه استان، اواخر اسفند سال گذشته انجام شد که در این خصوص، مشارکت خوبی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: ثبت نام شوراهای اسلامی روستاها نیز از فردا، ۱۶ فروردین آغاز می شود و داوطلبان می توانند به صورت حضوری در بخشداری‌ها، با استفاده از تلفن همراه یا با حضور در دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی از داوطلبان خواست با توجه به افزایش بیماری کرونا با استفاده از تلفن همراه ثبت نام کنند تا تجمع صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه قانون، سرلوحه مجریان انتخابات است، بیان کرد: رای مردم در پیش ما امانت است و باید این امانت را سالم به مقصد برسانیم.

مصطفوی گفت: همه ما مسوولان بی طرفی را در  انتخابات رعایت خواهیم کرد و به فرمانداران نیز ابلاغ شده تا اصل بی طرفی را به طور کامل رعایت کنند.

وی افزود: ۲ هزار و ۱۹۲ روستا در آذربایجان غربی شرایط برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی را دارند زیرا این انتخابات تنها در روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت می تواند برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در کمین نشسته تا از تفرقه بین قومیت ها استفاده کنند که در این برهه نیز نظیر دوره های گذشته با هوشیاری و حضور حداکثری مردم، این توطئه آنان خنثی خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد کرده ایم که در شهرهای ارومیه، نقده و بوکان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود که اگر پیشنهاد ما پذیرفته و از طریق وزارت کشور به ما ابلاغ شود، آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی با قدردانی از مردم آذربایجان غربی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: بیماری کرونا در این استان رو به افزایش است و باید همه در این رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش بار روی کادر درمان کمک کنیم.

مصطفوی افزود: اگر خیز چهارم کرونا در استان شروع شود، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه آمار ابتلا به کرونا در استان به طور کامل رو به افزایش است و سرعت بیماری تند تر شده باید همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر علی احمد آقاپور افزود: با بررسی‌های صورت گرفته ۷۵ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان، مبتلا به کرونای انگلیسی هستند که باید در این رابطه پیشگیری شود.

وی ادامه داد: ۶۴۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در آذربایجان غربی بستری شده که از این تعداد، ۳۱۴ نفر مربوط به ارومیه و ۱۱۷ نفر مربوط به خوی در شهرستان خوی هستند.

وی از مردم استان خواست تا در سامانه سیب ثبت نام کنند تا در روند اجرای واکسیناسیون مربوط به بیماری کووید ۱۹، اطلاعات همه شهروندان در دسترس قرار گرفته و روند واکسیناسیون با اولویت های تعیین شده صورت گیرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

آذربایجان غربی در شیوع بیماری کووید ۱۹ جزو استان های با بیشترین شهرستان قرمز و نارنجی بوده و هم اکنون ۱۰ شهرستان با این ۲ وضعیت دارد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277456

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه