Thursday, 25 April , 2024
17
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در ۴۳ سالگی؛

پایانه مرزی پلدشت شاهراه دستیابی به بازارهای آسیای میانه و اروپا

  • کد خبر : 280013
  • 12 بهمن 1400 - 12:00
پایانه مرزی پلدشت شاهراه دستیابی به بازارهای آسیای میانه و اروپا
۴۳ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امسال در حالی رقم می‌خورد که باوجود تحریم‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی استکبار، پایانه مرزی پلدشت با تمام رویه های گمرکی در حال فعالیت بوده و نشان از روند رو به رشد و پویایی انقلاب است.

به گزارش آراز سسی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود، این رخداد عظیم حاوی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران است که این دستاوردها همچنان در حال رویش و ثمردهی است.

محمدرضا دربندی در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به جشن ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی ایران و روند رو به رشد و پویایی انقلاب گفت: ساختمان جدید پایانه مرزی پلدشت در سال ۹۱ کلنگ زنی و در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: پایانه مرزی پلدشت در زمینی بالغ بر ۱۸۲ هزار مترمربع احداث شده و که دارای ۲ سالن مجزای مسافری و تجاری است و در این پایانه تمامی امکانات پیش بینی شده است و به همین خاطر یکی از بهترین، زیباترین و کاملترین پایانه های مرزی کشور است.

وی اظهار کرد: با ساخت پل دوستی بین ایران و نخجوان مسیر پایانه مرزی پلدشت به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و قفقاز در شمال کشور بسیار هموار بوده و باعث رونق مبادلات اقتصادی ایران با شمال آسیا و اروپا شده است.

مدیر پایانه مرزی پلدشت افزود: قرابت فرهنگی مردم جمهوری خود مختار نخجوان منجر به تعاملات اقتصادی و تجاری شده و مردم برای خرید کالاهای خود به کشور ما وارد می شوند.

به گفته وی امید است با همکاری مسئولان شهرستان، استانی و کشوری، پایانه مرزی پلدشت که از موقعیت ژئوپلتیکی بالایی برخوردار است به یکی از مناطق پررونق اقتصادی کشور تبدیل شود.

در بندی با اشاره به جذب بیش از ۱۰۰ نفر در این پایانه مرزی گفت: تمام رویه های گمرکی در پایانه مرزی پلدشت فعال است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۴۷ دستگاه است، تصریح کرد: امسال ۸ هزار و ۲۵۴ دستگاه کامیون ایرانی و ۴ هزار و ۴۸ کامیون خارجی از کشور خارج شده که نسبت به سال قبل خروج کامیون ایرانی ۱۸ درصد افزایش و کامیون خارجی ۴۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: تعداد کامیون ورودی ایرانی از طریق این مرز نیز یک ‌هزار و ۸۹۴ دستگاه و کامیون خارجی ۵۴ دستگاه بوده که این تعداد نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۲ و ۵۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر پایانه مرزی پلدشت با بیان اینکه تردد مسافر از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون به دلیل بیماری کووید ۱۹ تعطیل شده و مسافر خروجی و ورودی در این مرز صفر است، اظهار داشت: تردد مسافر نیز همزمان با سایر مرزها از ۱۶ مهر بازگشایی شده است و مسافران با ارائه کارت واکسن و تست پی سی آر منفی می توانند از این مرز تردد کنند.

وی ادامه داد: از زمان بازگشایی مرز برای تردد مسافران از ۱۶ مهر تا پایان آذر امسال ، ۹۹۲ نفر تردد داشته اند که از این تعداد ۵۶۸ نفر مسافران ایرانی و ۴۲۴ نفر نیز مسافران خارجی بودند.

لازم بذکر است قبل از انقلاب هیچ گونه پایانه مرزی در پلدشت وجود نداشته و از این پتانسیل استفاده نمی شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280013

نوشته های مشابه

05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

03اردیبهشت
اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت خبرداد:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه