Tuesday, 16 April , 2024
13
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه کشور:

هدف از نقد عملکرد مناطق آزاد بهبود عملکرد است نه عدم قبول آن

  • کد خبر : 282416
  • 03 آذر 1401 - 8:00
هدف از نقد عملکرد مناطق آزاد بهبود عملکرد است نه عدم قبول آن
مشاور رئيس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه کشور گفت:نقد عملکرد در مناطق آزاد دلیل این نیست که ما مناطق را قبول نداریم بلکه هدف از نقد بهبود عملکرد است.

به گزارش آراز سسی،‌ حجت اله عبدالملکی شامگاه چهارشنبه در جمع فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو گفت: با پیگیری از هیات وزیران،‌سران قوا و مجلس شورای اسلامی،‌بخشنامه ها و قوانینی که با قوانین اولیه ایجاد مناطق آزاد تعارض و تناقض دارد باید اصلاح و تجدید نظر شوند.

 منتقد بودن دلیل بر نفی نیست

وی با بیان اینکه بنده یکی از منتقدین عملکرد مناطق آزاد بودم افزود: نقد عملکرد در مناطق آزاد دلیل این نیست که ما مناطق را قبول نداریم بلکه هدف از نقد بهبود عملکرد است نه عدم قبول آن و منتقد بهترین گزینه برای اصلاح می تواند باشد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه رویکرد دبیرخانه مناطق آزاد،‌بین المللی کردن این مناطق است افزود: مناطق آزاد ذیل اقتصاد مقاومتی هستند و رییس جمهور محترم تاکید جدی به تقویت صادرات و تولید در این مناطق دارد.

وی همچنین به بند ۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: سیاستگذاری مناطق آزاد در راستای تبدیل این مناطق به قطب صادرات تدوین شده است، لذا در تلاشیم منابع درآمدی این مناطق از واردات به سمت بخش های دیگر همچون صادرات سوق داده شود.

تضییع حقوق مردم به منظور تقویت اقتصاد ملی،‌مصداق حق الناس است

وی با بیان اینکه برخی با توجیه تقویت اقتصاد ملی، قوانین و بخشنامه هایی صادر می کنند که حق و حقوق سرمایه گذاران و شهروندان ضابع می شود گفت: از نظر فقهی این قابل قبول نیست و حق الناس است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: باید مناطق آزاد، طبق تعریف برای سرمایه گذاران خارجی با صرفه باشد تا شاهد جذب سرمایه های خارجی باشیم

عبدالملکی از تقویت زیرساخت های اقتصاد بین الملل در مناطق آزاد خبر داد و اظهار داشت: اقداماتی در این خصوص مثل تاسیس بورس بین الملل انجام شده و برنامه هایی نیز در این رابطه تدوین شده است.

وی ادامه داد: در دو منطقه آزاد دیگر نیز با فعالان اقتصادی به منظور احصای مشکلات آنان نشست برگزار کردیم. لذا تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا حق ضایع شده سرمایه گذاران احیا شود.

وی از اعمال مزیت های جدید برای مناطق آزاد خبر داد و افزود:‌ رسالت ما این است که مناطق آزاد را به بهشت سرمایه گذاران تبدیل کنیم. حتی رییس جمهور نیز به شدت در خصوص مناطق آزاد حساسند و معتقدند مناطق آزاد موتورهای اصلی رشد اقتصادی کشورند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه