Saturday, 20 April , 2024
11
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد

مبارزه با آفت سن گندم در ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 281444
  • 05 مرداد 1401 - 12:52
مبارزه با آفت سن گندم در ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم در استان خبرداد.

به گزارش آراز سسی، به نقل از ایسنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم در استان خبرداد.

اکبر کرامتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است،افزود: پیش بینی می شود بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارهای استان تولید و برداشت شود.

وی بابیان اینکه از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار تن از گندم مازاد تولیدی زارعین استان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد دارد، خاطر نشان کرد: ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین است.

کرامتی با اشاره به برنامه های سازمان برای سال زراعی جدید، گفت : پیش بینی تامین ۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده برای زارعین و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات مختلف ۵ رقم گندم آبی و ۶ رقم گندم دیم را در اختیار کشاورزان عزیزمان قرار دادی.

کرامتی تاکید کرد: در سال زراعی جاری ، زارعین استان در سطح بیش از ۲۱۱ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم را داشتند که در نوع خودش بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: عملکرد خیلی خوبی توسط گندم کاران در خصوص مبارزه با انواع بیماری ها در سطح بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع انجام شد که امسال امیدواریم بتوانیم محصول سالم و عاری از آفت را در سیلوها ذخیره سازی کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=281444

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه