Friday, 29 March , 2024
14
مشاور رئيس جمهور:

فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است

  • کد خبر : 282419
  • 02 آذر 1401 - 23:59
فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است
مشاور رئیس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در نشست نخبگان و فعالین فرهنگی گام دوم انقلاب گفت: فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی دو رکن اساسی اقتصادی مقاومتی هستند و اگر یکی از این ارکان حذف شود در اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم شد.

به گزارش آراز سسی به نقل از مرزداران ، مشاور رئیس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست نخبگان و فعالین فرهنگی گام دوم انقلاب گفت: فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی دو رکن اساسی اقتصادی مقاومتی هستند و اگر یکی از این ارکان حذف شود در اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم شد.

حجت اله عبدالملکی در دیدار با فعالین فرهنگی و نخبگان منطقه افزود: بند۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج می باشد.

وی ادامه داد:‌ در واقع مناطق آزاد موتورهای محرکه اقتصاد کشورند و در جذب سرمایه گذاری های خارجی، عمران و آبادی منطقه و توسعه زیست پذیری برای مردم از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه منطقه آزاد یک وجهه فرهنگی دارد و یک وجهه اقتصادی اضافه کرد: رویکرد ما که در سفر به مناطق آزاد دیگر نیز مطرح شد موضوع مردمی کردن این مناطق می باشد. یعنی ساکنین در این مناطق و سرزمین اصلی،‌ مناطق آزاد را  «مثل خلیج فارس» متعلق به خود و از خودشان بدانند.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد:‌ متاسفانه مردم سرزمین اصلی و گاها حتی ساکنین در مناطق آزاد،‌ این مناطق را مفید و متعلق به خود نمی دانند.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جهانی کردن فعالیت های مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد باید در تعاملات بین المللی با جهان و جذب سرمایه گداری خارجی حرف اول را بزنند.

عبدالملکی گفت:‌من برخلاف کسانیکه به عدم حضور جمعیت زیاد در مناطق آزاد اعتقاد دارند،‌ معتقدم هم جمعیت برای مناطق آزاد بموجب برکت و پیشرفت است و هم مسئولیت هایی که این مناطق در قبال مردم دارند.

وی با بیان اینکه اولویت سفرهای ما به مناطق آزاد بررسی مسائل فرهنگی در مناطق با تراکم جمعیت بالاست اظهار داشت: همه فعالیت ها در مناطق آزاد باید با پیوست فرهنگی دنبال شوند. حتی اگر در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری،  صادرات و تولید رشد صدبرابری داشته باشیم ولی در رفع مشکلات فرهنگی و معضلات حرکت نکنیم آن پیشرفت ها هم صفر بوده است .

مشاور رئیس جمهور به اولویت بندی رسیدگی به مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت:‌با توجه به محدودیت منابع، اولویت‌ بندی اقدامات و طرح‌های مرتبط با حل مشکلات منطقه آزاد ماکو نیازمند اجماع همه دستگاه‌هاست.

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282419

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه