Tuesday, 16 April , 2024
7
امام جمعه پلدشت:

رفع تبعیض، راه تحقق عدالت/ جمعه‌های خدمت باید گسترش و استمرار یابد/ عزت؛ نتیجه دفاع غیرتمندانه

  • کد خبر : 278758
  • 26 شهریور 1400 - 13:53
رفع تبعیض، راه تحقق عدالت/ جمعه‌های خدمت باید گسترش و استمرار یابد/ عزت؛ نتیجه دفاع غیرتمندانه
امام جمعه پلدشت گفت: «جمعه‌های خدمت» یك نمونه از رویكرد و اقدام مبارك است كه هم باید استمرار یابد و هم گسترش و تعمیق یابد و به نتیجه‌های روشن و راهگشا منجر شود.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت ایمان گفت: ایمان، باور یقینی و قطعی‌ست که با اعتراف و پذیرش دل همراه بوده و عمل، انسان را به آن رهنمون می‌سازد (یعنی عمل، باور قلبی و ایمان را افزایش می‌دهد).

 

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمود، «اَلایمَانُ عَقْدٌ بِالقَلبِ و لَفظٌ بِاللِّسانِ وَ عَمَلٌ بِالجَوارِحِ؛[۱۱] ایمان، عبارت است از اعتقاد و باور قلبی، اقرار زبانی و عمل با اعضا و جوارح.

 

وی اظهار کرد: «ایمان»، تنها یک «کلمه» نیست، بلکه یک «باور قلبی» است. باوری که به زندگی انسان «جهت» می‌دهد و در «چگونه زیستن» او نقشی مهمّ دارد و محور ارزش‌گذاری برای اندیشه‌ها و عملکردهای مردم است و به دلیل همین اهمیت دارد که گام اولِ ورود به مسیر بندگی و مسلمانی، «ایمان» است و کسی که این باور مقدّس را داشته باشد، «مؤمن» نامیده می‌شود.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به گام‌های دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی‌ افزود: گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف آن‌، حضور مستمر و مؤثر در میان مردم‌، جدی گرفتن «نظارت مردمی» یا «مردمی شدن نظارت» و پرداختن به فوریت‌های خدمتی که حال مردم را خوب کند از گام‌های دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی‌ است.

 

به گفته وی راه تحقق عدالت از مسیر «رفع تبعیض» می‌گذرد.

 

طالبی گفت: «جمعه‌های خدمت» یک نمونه از رویکرد و اقدام مبارک است که هم باید استمرار یابد و هم گسترش و تعمیق یابد و به نتیجه‌های روشن و راهگشا منجر شود.

 

وی تصریح کرد: اصل بی‌بدیل امر به معروف و نهی از منکر با اولویت «امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان» یا «گشت ارشاد مدیران» باید احیا گردد. علاج بسیاری از فسادهای مالی و اداری موجود به‌خاطر فقدان یک نظام نظارت مردمی کارآمد است.

 

وی با تبریک برای حضور مقتدرانه در حیاط خلوت آمریکا اظهار کرد: هفتادوهفت مین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن بومی سهند، پس از ۷۶ روز دریانوردی، سوم مردادماه به‌سن‌پترزبورگ روسیه رسید و در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی این کشور شرکت و به‌همراه ۵۰ شناور و چندین فروند جنگنده از مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و هیأت‌هایی از ۲۰ کشور جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران رژه رفت.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به دفاع پیشدستانه با عملیات موشکی و پهبادی‌ افزود: روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریور، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای خبر از حمله هماهنگ نیروهای مختلف این نهاد به محل استقرار و جلسه سران تروریست‌ها در منطقه اقلیم کردستان داد. در این حمله ابتدا چندین جنگنده ایرانی مواضع تروریست‌ها را در ارتفاعات هلگورد هدف قرار دادند و سپس توپخانه‌های سپاه پاسداران این مناطق را گلوله‌باران کردند. در این حمله که از ۷ موشک و ۶ پهپاد استفاده شده بود، پس از این عملیات سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اقدام سپاه را پاسخی به تجاوزهای مکرر تروریست‌ها از داخل خاک عراق عنوان کرد.

 

طالبی با اشاره به شبکه امامت جمعه، پیشگام در تقابل با محافظه‌کاری و محافظه‌کاران گفت: به‌خوبی روشن است که شبکه امامت جمعه، به‌عنوان یکی از انقلابی‌ترین نهادهای نظام اسلامی، اساسا با محافظه‌کاری‌های رایج در فضای سیاسی و اجتماعی میانه‌ای ندارد.

 

وی به مناسبت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: «ما هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می‌شویم، باید از لحاظ معرفت به‌دفاع مقدّس نزدیک‌تر شویم.»(۳۱/۰۶/۱۳۹۹) این بیان رهبر معظم انقلاب گویای این است که دفاع مقدس علاوه بر اینکه یکی از منابع غنی معرفتی است و باید از این مکتب متعالی درس‌های بزرگی بگیریم، می‌بایست از این محتوای فاخر معرفتی نیز صیانت و محافظت نماییم.

 

وی اظهار کرد: تجربه تاریخی نشان داده است جبهه باطل هرجایی که توان خود را در برابر جبهه باطل ناکام ببیند، دست به‌تحریف می‌زند. این تجربه تاریخی، در گستره زمان امتدادیافته و هم‌اکنون نیز جاری است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به عزت؛ نتیجه دفاع غیرتمندانه افزود: وقتی جنگ‌های گذشته ایران را با دفاع مقدس مقایسه می کنیم به وضوح برایمان آشکار می شود که قدر و عیار حماسه هشت ساله چقدر است و فقط دستاور عزت داشته آن در مقابل حقارت جنگ‌های دیگر انسان را مبهوت می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه