Wednesday, 25 September , 2024
5
امام‌جمعه پلدشت:

رسیدگی به معیشت مردم امری مهم است

  • کد خبر : 291962
  • 09 شهریور 1403 - 13:30
رسیدگی به معیشت مردم امری مهم است
امام‌جمعه پلدشت گفت: مهار تورم و گرانی و رسیدگی به معیشت مردم امری بسیار مهم است و باید به آن توجه جدی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حجت‌الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به ویژگی‌های حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفت: حضرت علی (ع) نماد تمام فضائل الهی در یک انسان و به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای رسیدن به کمال است و حضرت متعلق به تمام بشریت در جهان است و هر کسی پیرو آن حضرت باشد زمینه سعادت و کمال آن در دنیا و آخرت فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین آیات قرآن، آیات ابتدایی سوره نبأ است و یکی از اسامی قرآنی حضرت علی (ع)، نبأ عظیم است و خدامحوری، برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و تقسیم عادلانه بیت‌المال، شایسته‌سالاری، فرهنگ، سیاست خارجی و حقوق شهروندی از جمله سیره‌های عملی مولای متقیان بود.
امام‌جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت تقوا افزود: عمل به واجبات یکی از شروط تقوا است، هر کسی در حد توان خود باید به واجبات عمل کند.
وی با اشاره به سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) افضل پیامبران است، خداوند را به‌خاطر این لطف شاکریم؛ پیامبر اکرم دارای صله صدر است.
طالبی گفت: ۱۲۴ هزار پیامبر بر محوریت پیامبر اکرم (ص) است و حضرت محمد (ص) بر همه پیامبران اولویت دارد.
وی تصریح کرد: عصمت پیامبر اکرم (ص) بالاترین عصمت‌ها است و حتی فکر گناه هم بر ذهنش خطور نمی‌کند؛ عمل پیامبر اکرم (ص) شامل علم تمامی پیامبران از زمان خلقت تا روز قیامت است.
امام‌جمعه پلدشت افزود: اولین نفری که روحش به وجود آمده است پیامبر اکرم (ص) است، حضرت محمد (ص) عبد مطلق است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دولت چهاردهم، اظهار کرد: رسیدگی هر چه بیشتر معنویت مسئولان در دوران خدمت است و باید در آخرت پاسخگوی اقدامات خود باشد؛ دل‌بستن به خارج از کشور و برخی کشورها امری صحیح نیست باید به توان داخلی تکیه کرده و عمل کنید.
طالبی گفت: سفرهای استانی و حضور در بین مردم امری بسیار خود است و باید بیش‌ازپیش به آن پرداخته شود، تولید ملی کلید حل مشکلات اقتصادی است و باید در این مسیر به اولویت‌ها توجه جدی شود.
وی تصریح کرد: مهار تورم و گرانی و رسیدگی به معیشت مردم امری بسیار مهم است و باید به آن توجه جدی شود.
امام‌جمعه پلدشت با اشاره به پذیرایی‌ها و موکب‌های ایجاد شده در مسیر بازرگان تا مرزهای تمرچین و ایلام افزود: حضور مردم و مسئولان شهرستان‌های آذربایجان غربی در موکب‌های آذربایجان غربی و ارائه خدمات به زائران امری بسیار شایسته بود.
وی اظهار کرد: مردم و مسئولان در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی پلدشت اقدامی شایسته انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.
طالبی گفت: اربعین نماد وحدت مسلمانان بود و پیام مهمی را به جهان صادر کرد که مسلمانان هیچگاه ظلم را تحمل نمی‌کنند و همیشه به ندای مظلوم پاسخ می‌دهند.
وی تصریح کرد: هیچ‌کس جز اباعبدالله الحسین نمی‌توان تجمعی ۲۱ میلیونی را ایجاد کند و این اقدامات زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت امام‌زمان علیه‌السلام است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291962

نوشته های مشابه

04مهر
پلمب دندانپزشکی غیرمجاز
مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت خبر داد:

پلمب دندانپزشکی غیرمجاز

02مهر
 آغاز رزمایش رهروان شهدا در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت:

 آغاز رزمایش رهروان شهدا در پلدشت

31شهریور
هفته دفاع مقدس فرصتی برای مرور نکات عزت‌آفرین
امام‌جمعه موقت پلدشت خبر داد:

هفته دفاع مقدس فرصتی برای مرور نکات عزت‌آفرین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه