Friday, 19 April , 2024
11

تخصیص ۱۰ میلیاردی تسهیلات بانکی برای عشایر در جهت پایداری در تولید

  • کد خبر : 261662
  • 17 خرداد 1396 - 15:12
تخصیص ۱۰ میلیاردی تسهیلات بانکی برای عشایر در جهت پایداری در تولید

مدیر کل امور عشایری استان آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بصورت تسهیلات بانکی جهت پایداری در تولید در اختیار عشایر استان قرار می گیرد.

به گزارش آراز سسی، بهرام زینال زاده در جلسه شورای عشایر پلدشت با اشاره به سرشماری سال ۸۷ گفت: ۳۵ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند که با دارا بودن ۲ میلیون دام کوچک ۲۵ درصد محصولات دامی استان را تولید می کنند.

 

وی تصریح کرد: عشایر جامعه پویا هستند و باید زمینه های لازم را برای تولید آنان را فراهم آوریم و در این راستا طی سال جاری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بصورت تسهیلات بانکی با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله جهت پایداری در تولید در اختیار عشایر استان قرار می گیرد.

 

مدیر کل امور عشایری استان آذربایجان غربی افزود: عشایر منطقه می توانند تا پایان خرداد ماه با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر از مزایای بیمه بازنشستگی_مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت (بازماندگان) استفاده کنند.

 

بهارمست شیخکانلو مسئول هماهنگی امور عشایر پلدشت با اشاره به آمار جمعیتی عشایر شهرستان گفت: ۱۳ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت عشایر این شهرستان را تشکیل می دهند که از این تعداد ۸هزار و ۹۰۰ نفر کوچ کننده هستند.

 

وی تصریح کرد: عشایر این شهرستان دارای ۹۵ هزار و ۵۰۰ دام کوچک،  ۱ هزار و ۲۲۲ دام بزرگ است که سالانه ۲هزار ۴۶۷ تن شیر، ۲ هزار ۶۴۸ تن گوشت قرمز و ۱۴۳ تن پشم و کرک تولید می کنند.

 

مسئول هماهنگی امور عشایر پلدشت افزود: ۶۵ درصد محصولات تولید شده عشایر شهرستان روانه بازار مصرف می شود.

جلسه شورای عشایر پلدشت

انتهای پیام/بابایی

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=261662

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه