Tuesday, 22 October , 2024
1
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پلدشت خبر داد:

بهره‌مندی ۸۰ دانش‌آموز روستای قره جالو از فضای آموزشی سالم

  • کد خبر : 292566
  • 30 مهر 1403 - 6:00
بهره‌مندی ۸۰ دانش‌آموز روستای قره جالو از فضای آموزشی سالم
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پلدشت گفت: مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز روستای قره جالو ۸۰ دانش‌آموز این روستا را از فضای آموزشی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌کند.

شهروز گنجی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به اهمیت ساخت مدارس در سطح شهرستان گفت: عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز روستای قره جالو در زمینی به مساحت ۲ هزار ۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۴۰۰ متر از سال گذشته شروع شده است.

وی در خصوص اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدرسه تصریح کرد: تاکنون با صرف هزینه بالغ بر ۹ میلیارد تومان از ۹۵ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پلدشت افزود: مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز روستای قره جالو توسط خانم الله داد خیر مدرسه‌ساز احداث می‌شود و به‌زودی عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ دانش‌آموز این روستا هم اکنون در مدارس کانکسی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز ۸۰ دانش‌آموز این روستا از فضای آموزشی سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

لازم به ذکر است فضای آموزشی سالم و بهداشتی روی سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان تأثیر مستقیم دارد. کلاس‌های تهویه مناسب، پاکیزه، با نور کافی و محیط آرام، تمرکز و یادگیری را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، محیط بهداشتی مانع از گسترش بیماری‌ها و افزایش غیبت‌های دانش‌آموزان می‌شود. بهداشت محیط، فرصتی را برای ارتقای عملکرد تحصیلی و توسعه فردی ایجاد می‌کند. دانش‌آموزان در محیطی بهتر، احساس راحتی و انگیزه بیشتری برای پیشرفت خواهند داشت.

یک فضای آموزشی سالم و بهداشتی روی تمامی جنبه‌های زندگی دانش‌آموزان تأثیرگذار است.

وقتی دانش‌آموزان در محیطی بهداشتی و پاکیزه قرار می‌گیرند، احساس راحتی و امنیت بیشتری دارند و این موجب افزایش انگیزه و علاقه آن‌ها به یادگیری می‌شود. داشتن چنین فضایی، نه‌تنها به بهبود عملکرد تحصیلی کمک می‌کند، بلکه به رشد و توسعه فردی دانش‌آموزان نیز یاری می‌رساند.

در محیط‌های آموزشی بهداشتی، دانش‌آموزان به‌جای نگرانی در مورد سلامت خود، می‌توانند تمرکز خود را بر یادگیری و رشد شخصی بگذارند؛ بنابراین، اهمیت بهره‌مندی دانش‌آموزان از فضای آموزشی سالم و بهداشتی، فراتر از تأثیرات فوری بر یادگیری و سلامت جسمی آن‌هاست و شامل ارتقای کلی کیفیت زندگی و پیشرفت شخصی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=292566

نوشته های مشابه

01آبان
تأمین آب شرب ۲ هزار خانوار روستایی
رئیس آب و فاضلاب پلدشت خبر داد:

تأمین آب شرب ۲ هزار خانوار روستایی

30مهر
دیدار جمعی از مسئولان پلدشت با خانواده معظم شهدا
در قالب رزمایش رهروان شهدا صورت گرفت؛

دیدار جمعی از مسئولان پلدشت با خانواده معظم شهدا

29مهر
تمام مسئولان برای ارتقای ورزش تلاش کنند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تمام مسئولان برای ارتقای ورزش تلاش کنند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه