Thursday, 2 May , 2024
1

خروش طوفانی پلدشتی‌ها در حمایت از فلسطین مظلوم

  • کد خبر : 289404
  • 17 فروردین 1403 - 12:40
خروش طوفانی پلدشتی‌ها در حمایت از فلسطین مظلوم
راهپیمایی باشکوه و حماسی مردم متدین و انقلابی پلدشت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس همگام با سراسر کشور از مقابل مسجد جامع به سمت میدان امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، راهپیمایی باشکوه و حماسی مردم متدین و انقلابی پلدشت در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس همگام با سراسر کشور از مقابل مسجد جامع به سمت میدان امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد.

باگذشت بیش از ۴۵ سال از نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌ساز و تعیین‌کننده حضرت امام خمینی (ره)، مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی‌رغم هیمنه پوشالی خود بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

تحقیرشدن رژیم صهیونیستی، خوی وحشیانه‌تری از او را نشان داد و هزاران کودک و زن و مردم عادی را با کمک‌ها و تجهیزات اهدایی آمریکا به خاک و خون کشاند. متأسفانه در این نسل‌کشی، دولت‌های اروپایی و عربی سکوتی مرگبار پیشه کرده‌اند، اما مردم و آحاد ملت‌های جهان، از مظلومان فلسطینی در غزه حمایت می‌کنند و به توفیق الهی و هماهنگی قابل‌توجه میان گروه‌های مقاومت منطقه، تحقق وعده صادق امامین انقلاب اسلامی در نابودی صهیونیست‌ها و آزادی ملت فلسطین و مسجدالاقصی نزدیک بوده و به‌زودی مستضعفان جهان شاهد جشن پیروزی مقاومت اسلامی خواهند بود.

 حضور پرشور مردم پلدشت در مراسم

بسیاری از مردم به‌صورت خانوادگی در راهپیمایی حضور یافته‌اند و در میان جمعیت کودکان، نوجوانان و دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های بسیاری حضور دارند.

مردم در راهپیمایی امروز با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «هیات من الذله» انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم نشان دادند.

در راهپیمایی امروز تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همچنین شهدای دیگر دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در دستان راه‌پیمایان قرار داشت.

بسیاری از مردم هم پرچم مقدس کشورمان و پرچم فلسطین را با خود همراه داشتند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان «روز جهانی قدس» نام‌گذاری کردند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

اما امسال حال و هوای روز جهانی قدس به دلیل انجام عملیات طوفان الاقصی و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی و خروش مردم سراسر جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم‌کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و توقف جنگ در غزه و حمله چند روز پیش این رژیم به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت هفت نفر از مستشاران کشورمان با سال‌های گذشته دیگر تفاوت دارد.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئله قدس و فلسطین به مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام تبدیل شده و امسال مظلومیت مردم فلسطین بر جهانیان ثابت شده و حضور پرشور مردم ایران و آزادی‌خواهان سایر نقاط جهان موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم خواهد زد.

مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی امروز همانند سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در لبیک به ندای تاریخی امام راحل و با تأسی به منویات مقام معظم رهبری بار دیگر به صحنه آمده و با محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها، فریاد رسای حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را سر دادند.

امروز مردم پلدشت به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر سکوت مجامع بین‌الملل را در برابر جنایت‌هایی که توسط اسرائیل و آمریکا در جای‌جای جهان انجام می‌شود را محکوم کنند و بار دیگر فریاد آزادی‌خواهی مسلمانان را به گوش جهانیان برسانند.

علی یکی از حاضران در راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» از فجایع غزه و رفح سخن به میان آورده و کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و مردم بی‌پناه این سرزمین را سوگ‌نامه سخت و سنگین توصیف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جوامع جهانی و بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی منطقه در برابر این جنایت جلادان سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند در محکومیت رژیم جعلی صهیونیسم لب به سخن بگشایند.

وحید در ادامه گفت: جنایات پی‌درپی و بی‌رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی و به‌شهادت‌رساندن مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، خشم و انزجار مردم ایران را برانگیخته و به دنبال جنایات اخیر این رژیم جعلی و حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه و حمله دیگر به مقر سپاه در چابهار و شهادت سرداران و مستشاران نظامی، این خشم و نفرت را صدچندان کرده است.

رضا گفت: تنها خداوند می‌تواند قصاص این همه کشتار و خونریزی را از جلادان روزگار گرفته و آرامش‌بخش دل انسان‌های آزاده باشد.

علی در ادامه گفت: امروز امت اسلامی در دفاع از فلسطین حماسه‌ای می‌آفریند تا سران رژیم صهیونیستی جمعه سیاهی را برای خود تجربه کنند.

قربان بیان کرد: همه ما امروز آمده‌ایم تا این حقیقت را فریاد بزنیم که حق مظلوم گرفتنی است و عاقبت جهان نیز به دست مستضعفان و صالحان مدیریت خواهد شد.

 حضور دشمن‌شکن مردم پلدشت در روز قدس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به‌روز قدس گفت: راهپیمایی روز قدس با حضور گسترده و دشمن‌شکن مردم پلدشت برگزار شد.

وی تصریح کرد: مردم از قشرهای مختلف زن و مردم و پیر و جوان با حضور گسترده در صحنه حاضر شده‌اند، تا وفاداری به آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب را به نمایش گذاشته و به دفاع از مظلومان غزه و فلسطین فریاد خشم خود را بر سر یزدیان زمان بزنند و صدای آنان را به گوش جهانیان برسانند.

وی اظهار کرد: جنایت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس در قتل‌عام مردم غزه و بی‌رحمی لجام گسیخته‌ای که با چراغ‌سبز کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر همراه است انگیزه مردم برای حضور در این راهپیمایی را دوچندان کرده است.

امام‌جمعه پلدشت افزود: حمله اخیر رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران ایرانی در خاک سوریه از دیگر انگیزه‌های مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس امسال بود.

روز قدس

روز قدس

 روز قدس لیله القدر تاریخ اسلام است

سرهنگ پاسدار موسی عطاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: رژیم غاصب اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از نقشه جهانی حذف شود و به فرموده مقام معظم رهبری خودشان تلاش می‌کنند که زودتر به موعد فروپاشی‌شان نزدیک شوند.
وی تصریح کرد: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس با حمایت بسیاری از روشنفکران، هنرمندان و آزادگان جهان مواجه شد و همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان علاوه بر ایران ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود و خواستار رهایی قدس شریف از چنگال نظام صهیونیستی می‌شوند.

وی اظهار کرد: روز قدس لیله القدر تاریخ اسلام است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد.
عطاری با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی و حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: امسال در روز جهانی قدس شاهد عدم حضور شهید سردار «محمد زاهدی»، شهید سردار «محمدهادی حاجی رحیمی»، شهید سردار «حسین امیرالله» و تنی چند از مستشاران عزیز ایرانی حاضر در سوریه هستیم که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در سرزمین‌هایی فراتر از کشورمان تلاش کردند و دل در گرو آزادی فلسطین داشتند.
وی خطاب به حامیان رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: به‌زودی زمان سقوط و ازبین‌رفتن این رژیم غاصب فرا خواهد رسید و شاهد آزادی سرزمین فلسطین بوده و فلسطینیان می‌توانند، در سرزمین مادری خود مستقر شده و شرافتمندانه به زندگی بپردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289404

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه