Thursday, 27 June , 2024
5
فرمانده مرزباني استان آذربايجان غربي خبر داد:

کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان آذربایجان غربی

  • کد خبر : 290310
  • 19 خرداد 1403 - 9:30
کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان آذربایجان غربی
فرمانده مرزباني استان آذربايجان غربي گفت: کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان نقش مهمی در حفظ اقتصاد و امنیت ملی دارد و مرزبانان با جلوگیری از ورود کالاهای غیرقانونی به کشور، از تضعیف بنیه اقتصادی جلوگیری می‌کنند.

سردار محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آراز سسی» از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال توسط مرزبانان آذربایجان ‌غربی خبر داد و اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل نامحسوس مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی چند عملیات دقیق و منسجم توانستند قاچاقچیان را زمین‌گیر و مقادیر قابل‌توجهی کالای قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: طی این چند عملیات، مرزبانان تعداد ۱۱۴ هزار و ۶۴۵ عدد انواع داروی خارجی، ۷۵ عدد اقلام دندانپزشکی، ۸۳ قلم لوازم آرایشی، ۱۲۰ ثوب البسه، ۱۰۶ عدد پاستیل ویتامین، ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق و چند قلم کالای قاچاق دیگر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با اشاره به ارزش ۱۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون‌ریالی کشفیات، خاطرنشان کرد: در این عملیات یا ۱۰ نفر متهم دستگیر و ۵ دستگاه خودرو نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

احمدی با اشاره به پیامدهای زیان‌بار قاچاق، خاطرنشان کرد: مرزبانان این استان با همکاری مرزنشینان به طور شبانه‌روزی بااقتدار کامل در مقابل هر گونه قاچاق کالا ایستادگی می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان نقش مهمی در حفظ اقتصاد و امنیت ملی دارد و مرزبانان با جلوگیری از ورود کالاهای غیرقانونی به کشور، از تضعیف بنیه اقتصادی جلوگیری می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه کشف  و مبارزه با کالای قاچاق به حمایت از تولید داخلی کمک می‌کند عنوان کرد: این امر به نوبه خود می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و افزایش رفاه اجتماعی مؤثر باشد.

یادآور می‌شود کشف کالای قاچاق نه‌تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی نیز اهمیت دارد و با جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز، مرزبانان به حفظ سلامت و امنیت شهروندان کمک می‌کنند و از پیامدهای منفی قاچاق بر جامعه می‌کاهند. این امر نشان‌دهنده اهمیت والای نقش مرزبانان در حفاظت از مرزها و حراست از منافع ملی است.
استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران قرار گرفته و از شمال به جمهوری آذربایجان و ترکیه، از مغرب به ترکیه و عراق، از شرق به استان آذربایجان شرقی و استان زنجان و از جنوب به استان کردستان محدود است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه