Friday, 18 October , 2024
7
مدیر جهاد کشاورزی چالدران خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۲۶ هزار تن سیب‌زمینی بذری در اراضی چالدران

  • کد خبر : 289911
  • 30 اردیبهشت 1403 - 8:38
پیش‌بینی برداشت ۲۶ هزار تن سیب‌زمینی بذری در اراضی چالدران
مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: ۷۵۰ طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته امیدواریم ۲۶ هزار تن محصول سیب زمین از اراضی شهرستان چالدران برداشت شود.

جواد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به فصل کشت محصول سیب‌زمینی در چالدران گفت: کشت محصول سیب‌زمینی از اواسط اردیبهشت‌ماه به مدت یک ماه آغاز می‌شود و بر اساس ابلاغ الگوی کشت از سوی جهاد کشاورزی بالغ بر ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان چالدران زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته است.

وی در خصوص برداشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان چالدران تصریح کرد: برداشت محصول سیب‌زمینی در چالدران از اواسط مهرماه آغاز می‌شود و این برداشت به‌صورت ماشینی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص پیش‌بینی برداشت محصول سیب‌زمینی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته امیدواریم ۲۶ هزار تن محصول سیب زمین از اراضی شهرستان چالدران برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به حاصلخیزی خاک و شرایط آب‌وهوایی مساعد افزود: شهرستان چالدران به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و آب‌وهوای مساعد به یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در آذربایجان غربی تبدیل شده است.

احمدی با اشاره به حمایت از کشاورزان فعال در این شهرستان گفت: جهاد کشاورزی چالدران در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش ظرفیت مکانیزاسیون شهرستان ۸۵ نفر از متقاضیان جهت دریافت تسهیلات خرید دستگاه‌های مکانیزاسیون را به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۳۵ نفر از داوطلبان دریافت تسهیلات خرید دستگاه‌های مکانیزاسیون موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال شدند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی در شهرستان چالدران اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در امر تولید سیب‌زمینی مشغول به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است شهرستان چالدران بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۱۰ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است؛ چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان‌های محروم این استان به شمار می‌رود.

سیب‌زمینی گیاهی است از تیره سیب‌زمینیان که دارای برگ‌های مرکب و بریده و گل‌های سفید یا بنفش است، این گیاه دارای رقم‌های مختلف است که آنها را به زودرس، دیررس و میانه رس تقسیم می‌کند و برحسب استفاده این گیاه به سیب‌زمینی خوراکی، علوفه‌ای و صنعتی تقسیم می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289911

نوشته های مشابه

26مهر
توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو

25مهر
صرف ۲۵ میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ
24مهر
تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه