Thursday, 27 June , 2024
6
مدیر جهاد کشاورزی شوط خبر داد:

پیش‌بینی برداشت سه هزار تن آفتاب‌گردان روغنی

  • کد خبر : 290257
  • 17 خرداد 1403 - 10:26
پیش‌بینی برداشت سه هزار تن آفتاب‌گردان روغنی
مدیر جهاد کشاورزی شوط گفت: امسال ۳۰۰ بهره‌بردار مشغول فعالیت بوده و طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته بالغ بر سه هزار تن آفتاب‌گردان روغنی از اراضی کشاورزی برداشت می‌شود.

حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به کشت دانه‌های روغنی در اراضی کشاورزی شوط گفت: آفتاب‌گردان روغنی از محصولات مهم و راهبری در بخش کشاورزی برای تولید روغن بوده و امسال بخشی از اراضی در شهرستان شوط زیر کشت این محصول مهم رفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شوط امروز یکی از شهرستان‌های مهم در بخش تولید روغن است، تصریح کرد: امسال بالغ بر یک هزار هکتار از اراضی شوط زیر کشت محصول آفتاب‌گردان روغنی رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شوط افزود: امسال ۳۰۰ بهره‌بردار مشغول فعالیت بوده و طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته بالغ بر سه هزار تن آفتاب‌گردان روغنی از اراضی کشاورزی برداشت می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از کشاورزان در تمام زمینه‌ها اظهار کرد: امسال بالغ بر ۱۴۰ تن انواع کود و بذرهای اصلاح شده تأمین و در بین کشاورزان توزیع شده است.

حسن‌زاده با اشاره به وضعیت خوب بارندگی امسال گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد ۲۰درصدی کشت و محصولات در منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: امسال برای حمایت از کشاورزان و در راستای اجرای اعتبارات تکلیفی بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و تکمیل طرح‌های تخصصی اعطا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوط افزود: محصولات تولید شده برای بهره‌برداری به استان‌های هم‌جوار و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

روغن آفتاب‌گردان، روغنی از دانه‌های آفتاب‌گردان است که مایعی شفاف و خوش‌رنگ بوده و از مهم‌ترین روغن‌های موجود در منطقه و یکی از غنی‌ترین محصولات موجود در بازار است.

روغن گیاهی آفتاب‌گردان دارای خواص بسیار مفیدی بوده و از آن می‌توان به حفظ سلامت بدن و تأثیرات فراوان برای پوست و مو اشاره کرد.

این گیاه منبع خوبی برای تولید روغن خوراکی بوده و می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌ها برای سایر روغن‌ها باشد.

روغن آفتاب‌گردان از گل و تخمه آفتاب‌گردان به دست می‌آید و شامل ویتامین K، B، E، آهن و روی است و برای درمان مشکلات پوستی و قلبی عروقی موردتوجه پزشکان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه