Friday, 28 June , 2024
5

وصیت‌نامه شهید «نبی‌الله مقصودی»

  • کد خبر : 290559
  • 05 تیر 1403 - 0:30
وصیت‌نامه شهید «نبی‌الله مقصودی»
سردار شهید «نبی‌الله مقصودی» از شهدای دوران دفاع مقدس است. از او روایت شده است: «به مطالعه كتب دينی از قبيل قرآن و نهج‌البلاغه می‌پرداخت و در ورزش باستانی نيز شركت می‌کرد.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از نوید شاهد؛ شهید «نبی‌الله مقصودی»، فرزند رمضان و طاهره در هفتم خرداد ۱۳۳۷‌، در کورعلا در شهرستان مازندران به دنیا آمد.

دوره ابتدایی را در همان زادگاهش خواند و تا کلاس سوم راهنمایی بیشتر درس نخواند. از همان کودکی در مزارع کشاورزی کار می‌کرد تا کمک خرج خانواده‌اش باشد و در امرار معاش به آنان کمک نماید.

در سال ۱۳۵۲، در کارخانه فخر ایران مشغول به کار شد و در اوقات فراغت به خانواده‌اش سرکشی می‌کرد و به مطالعه کتب دینی از قبیل قرآن و نهج‌البلاغه می‌پرداخت و در ورزش باستانی نیز شرکت می‌کرد.

در سال ۱۳۵۶ به سربازی رفت، چون مصادف با اوج‌گیری انقلاب بود به دستور امام از پادگان فرار کرد و به صفوف ملت ایران پیوست و به افشای ماهیت رژیم پرداخت. در زمان انقلاب در اکثر راه‌پیمایی‌ها شرکت می‌کرد.

در سال ۱۳۵۹، عضو سپاه شد و دوره آموزشی نظامی را در پادگان امام حسین(ع) گذراند و بعد به کرج برگشت و به هشتگرد و ساوجبلاغ منتقل شد. در ساوجبلاغ قائم‌مقام و فرمانده سپاه بود و صادقانه به اسلام و انقلاب و قرآن خدمت کرد.

در سال ۱۳۶۰‌، با خانم صوری آقا احمدی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند پسر است.

با شروع جنگ تحمیلی بارها به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در جبهه‌های مختلفی به مبارزه پرداخت به‌مدت ۱۵ ماه در جبهه حضور داشت.

هم‌رزم شهید گفته است: «وقتی از او می‌پرسیدیم چرا به پشت جبهه نمی‌روی، تو به استراحت نیاز داری؟ می‌گفت: من تازه به این جا عادت کردم و نمی‌توانم از این جا دل بکنم».

در نماز جمعه، نماز جماعت، دعاهای کمیل و توسل شرکت می‌کرد و به دیگران نیز توصیه می‌کرد. امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد. سفارش به تقوا و خواندن نماز اول وقت می‌کرد. فردی صبور در مقابل مشکلات و سختی‌ها بود.

نبی‌الله مقصودی در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه ۱۳۶۴ در منطقه فکه در عملیات عاشورای ۳ به علت اصابت ترکش به بدن به شهادت رسید.

پیکر پاکش بعد از تشییع در امامزاده محمد(ع) کرج به خاک سپرده شد.

شهید در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: «به امت حزب‌الله سفارش می‌کنم از امام و ولی امر اطاعت کنید تا از لطمه و آسیب اجانب مملکت اسلامی حفظ بماند. سعادت دنیا و آخرت ما در گرو اطاعت از ولی امر است. هرچه بهتر و پرشکوه‌تر در دعاهای کمیل و توسل و نماز جمعه و نماز جماعت شرکت کنید. نماز را اول وقت بخوانید. همدیگر را سفارش به تقوا و امر به معروف و نهی از منکر کنید. با هم برادر باشید. غیبت نکنید. در برابر مشکلات تحمل داشته باشید که در سایه صبر و مقاومت پیروزی محقق خواهد شد.

از پدر، مادر و همسرم می‌خواهم در مرگ من بی‌تابی نکنید، زینب‌وار عمل نمایید. با صبر و بردباری دشمن را به ستوه بیاورید. به خواهرانم سفارش می‌کنم، حجاب اسلامی خود را حفظ کنید و با این کار حافظ خون شهیدان باشید».

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290559

نوشته های مشابه

08تیر
حضور ایرانی‌های مقیم جمهوری نخجوان در پای صندوق‌های رأی
هم‌زمان با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛

حضور ایرانی‌های مقیم جمهوری نخجوان در پای صندوق‌های رأی

08تیر
شرکت در انتخابات امیدبخش است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه