Saturday, 28 September , 2024
4

وصیت‌نامه شهید «محمدعلی قدس»

  • کد خبر : 290500
  • 01 تیر 1403 - 0:30
وصیت‌نامه شهید «محمدعلی قدس»
«شهید محمدعلی قدس» بیست و چهارم تیرماه ۱۳۳۸ در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش محمدحسن، در بنگاه معاملات املاک کار می‌کرد و مادرش ام‌البنین نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از نوید شاهد؛ «شهید محمدعلی قدس» بیست و چهارم تیرماه ۱۳۳۸ در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش محمدحسن، در بنگاه معاملات املاک کار می‌کرد و مادرش ام‌البنین نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در امامزاده یحیای شهرستان سمنان واقع است. او را حمید نیز می‌نامیدند.

گزیده‌ای از دست‌نوشته شهید:

راه حسین(ع)

راهی را که من انتخاب نموده‌ام، همان راهی است که سرور شهیدان حسین(ع) انتخاب نمود و خون خویش را برای تدام بخشیدن دینِ بر حق اسلام که قرآن ما از سینه پاک محمد نازل گردیده است، ریخت و حال من به یاد آن سخنان شورانگیز حسین در صحرای کربلا که گفت: اگر که خواسته باشیم بیهوده در آخر کار بمیریم، پس بهتر است که در زیر شمشیر‌های دشمن قطعه‌قطعه گردیم و حال من می‌بینم که راه حسین در خطر است و باید کشان‌کشان به سراغ او رفته و خود را به او برسانم و دشمنان این دین و آب و خاک را از صحنه روزگار محو سازم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه