Thursday, 27 June , 2024
4

وصیت‌نامه شهید «عباس قلی مرادی»

  • کد خبر : 290467
  • 30 خرداد 1403 - 0:30
وصیت‌نامه شهید «عباس قلی مرادی»
شهید «عباس قلی مرادی» عید قربان سال 1342 به دنیا آمد. با گذراندن دوران تحصیلی وارد ارتش شد و با سمت مخابرات راهی جبهه جنگ شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از «نوید شاهد»،

شهید «عباس قلی مرادی» یکم دی ماه ۱۳۴۲ در مورکی شهرستان ممسنی دیده به جهان گشود. در هفت سالگی به مدرسه رفت و دوران ابتدایی را در دبستان مورکی به اتمام رساند و دوران راهنمایی را در مدرسه شهید باهنر روستا با موفقیت پشت سرگذاشت.

او در بین دانش آموزان چهره‌ای موفق و ممتاز داشت. سال سوم راهنمایی را می‌گذراند که انقلاب اسلامی به ثمر رسید و از اینجا زندگی عباس شکل تازه‌ای به خود گرفت. شور و شوقش به انقلاب اسلامی زیاد بود. از این رو تحصیل را رها کرد و با کمک کمیته فرهنگی جهاد سازندگی و بسیج مستضعفین تعدادی کتاب، پوستر و نوار دینی و انقلابی جمع‌آوری کرد و در مدرسه راهنمایی شهید باهنر مورکی به فروش و پخش آنها مشغول شد.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای آموزش نظامی عازم تهران شد. فعالیت‌های چشمگیر و شبانه روزی‌اش در روستا هیچ وقت از یاد نمی‌رود، وی نه تنها در میان خانواده و روستا بلکه در بین اهالی روستاهای مجاور نمونه و سمبل بود؛ مردم منطقه فعالیت‌هایش را از یاد نمی‌برند که چگونه به تنهایی، کوله باری از پوستر و کتاب و نوار همیشه بر پشت داشت و جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تبلیغات وسیعی داشت.

خانواده این شهید بزرگوار در خاطره‌ای می گویند: «عباس روز عید قربان به دنیا آمد ولی شناسنامه را چند ماهی بزرگتر گرفتیم. او پسری خوش اخلاق و درس‌خوان بود. در زمان انقلاب فعالیت‌های خوبی داشت. او با پول خود بلندگوی کوچکی خرید و بر روی پشت بام خانه گذاشت و شب و روز سخنرانی‌های امام خمینی و سرودهای انقلاب اسلامی را به گوش روستاییان محل می‌رساند.»

عباس اوایل مهر ماه ۱۳۶۰ در امتحانات ورودی بهیاری ارتش و گروهبانی قبول شد. گروهبانی را پذیرفت و برای آموزش به تهران اعزام شد. عباس پس از اتمام دوران آموزشی در زرهی شیراز رشته مخابرات تخصص پیدا کرد. پس از دوره تخصصی، عازم جبهه جنگ شد و در آزادسازی خرمشهر و حملات بعدی شرکت کرد و با اصابت ترکش زخمی شد. ولی این ضربه کوچک عباس را از راهش منحرف نساخت. با یک مرخصی کوتاه به جبهه کوشک رفت و سرانجام پنجم مهرماه ۱۳۶۱ مصادف با روز عید قربان با اصابت ترکش به سر آسمانی شد.

یکی از همرزمانش در خاطره‌ای از شهادت شهید مرادی روایت ی کند: «عید قربان بود. با چند نفر از همسنگران مشغول خوردن غذا بودیم خبر رسید که کابل مخابرات قطع شده است. عباس غذا را نیمه رها کرد و برای وصل کابل رفت. مشکل را رفع کرد و زمان برگشت خمپاره‌ها در نزدیکی اش اصابت کرد و  شهادت رسید.» آری این چنین بود که عباس در روز عید قربان متولد شد و در روز عید قربان به شهادت رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه