Saturday, 7 September , 2024
5
امام‌جمعه پلدشت:

نمازجمعه نمایش اقتدار مسلمانان است

  • کد خبر : 291414
  • 05 مرداد 1403 - 14:34
نمازجمعه نمایش اقتدار مسلمانان است
امام‌جمعه پلدشت گفت: نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر بوده و باید بیش‌ازپیش به‌صورت گسترده برگزار شود؛ نمازجمعه در واقع نمایش اقتدار مسلمانان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حجت‌الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نمازجمعه انقلاب اسلامی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند، نمازجمعه حج فقرا است.

وی تصریح کرد: دو مورد از مناسک دینی که خداوند از آنها در قرآن نام‌برده است یکی حج و دیگری نمازجمعه است و این نشان از اهمیت این موضوعات دارد.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به اینکه نمازجمعه دشمن‌شکن است و نمازجمعه در حقیقت پاسخ به توطئه‌های دشمنان است، افزود: در حدیثی آماده است، اگر فردی به نیت نمازجمعه از خانه خارج شود برای هر قدمش به‌قدری ثواب ثبت می‌کند که قابل‌توصیف نیست.

وی با تأکید بر اینکه نمازجمعه محل روشنگری، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه بوده و محل مطالبه‌گری برای محرومان است، اظهار کرد: امام‌جمعه و خطیب نمازجمعه صلاح دین و دنیا را بیان می‌کند و از مسائل روز مردم را آگاه می‌کند و مهم است دقیق به خطبه‌ها گوش کرده و عمل کنیم.

طالبی گفت: نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر است و باید بیش‌ازپیش به‌صورت گسترده برگزار شود؛ نمازجمعه نمایش اقتدار مسلمانان است.

وی تصریح کرد: نمازجمعه یکی از شئون ائمه است، حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند؛ نمازجمعه در رأس امور است.

امام‌جمعه پلدشت افزود: امام‌جمعه باید فراجناحی بوده و تنها جبهه‌اش این است که امام و رهبری چه فرموده است.

وی اظهار کرد: نمازجمعه دستوری دینی است که اولین‌بار بعد از هجرت پیامبر (ص) به مدینه منوره به همراه صحابه برگزار شد.

امام‌جمعه پلدشت افزود: از صدر اسلام تاکنون نمازجمعه پایگاه محکمی برای تقویت دین و مکانی برای همدلی و ایجاد وحدت بین قلوب مسلمانان و مأمنی برای مردم و رفع مشکلات و مسائل مسلمین بوده است.

طالبی ضرر به خود شایسته نیست، گفت: انسان مؤمن هیچگاه به ضرر رساندن به خود و دیگران فکر نمی‌کند؛ هرکسی به‌صورت آگاهانه به خود ضرر رساندن تا آخر در جهنم می‌ماند و تمام ثواب‌های خود را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: خودکشی در تمام ادیان منفور و غیرقابل‌قبول است؛ باید به خداوند توکل کنیم و از سد مشکلات عبور کنیم، مشکلات همیشگی نیست و زودگذر است.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت و جایگاه مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری افزود: بند نهم اصل یک‌صد و دهم قانون اساسی که مربوط به وظایف و اختیارات رهبری است، از امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخابات مردم توسط رهبری سخن می‌گوید که در واقع از مفهوم رسمیت بخشیدن و نافذ کردن «حکم ریاست‌جمهوری» به کلمه «تنفیذ» یاد می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه