Sunday, 8 September , 2024
7
استاندار آذربایجان غربی:

مرز تمرچین به زائران معرفی شود

  • کد خبر : 291171
  • 23 تیر 1403 - 8:00
مرز تمرچین به زائران معرفی شود
استاندار آذربایجان غربی گفت: صداوسیما با تهیه مستندهای ویژه و پخش آن در شبکه‌های بین‌المللی نسبت به معرفی این مرز اهتمام جدی داشته باشد و زمینه حضور زائران بخصوص زائران خارجی در این مرز را فراهم کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، محمد معتمدیان در جلسه ستاد اربعین استان که در ماکو برگزار شد با اشاره به گرمای هوای بی‌سابقه در جنوب و غرب کشور گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و به‌خاطر گرمای هوای بی‌سابقه در جنوب و غرب کشور انتظار می‌رود زائران بیشتری مرز تمرچین را برای سفر زیارتی عتبات‌عالیات انتخاب کنند.

وی با اشاره به انتخاب مرز تمرچین برای کشورهای منطقه قفقاز تصریح کرد: زائران کشورهای منطقه قفقاز به‌خاطر فاصله کم سفر از مرز تمرچین و ویژگی‌های مرز تمرچین انتظار می‌رود افزایش تردد زائران در این مرز را شاهد باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید به معرفی مرز تمرچین افزود: صداوسیما با تهیه مستندهای ویژه و پخش آن در شبکه‌های بین‌المللی نسبت به معرفی این مرز اهتمام جدی داشته باشد و زمینه حضور زائران بخصوص زائران خارجی در این مرز را فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت شرکت تشکل‌های مردمی در این مراسمات اظهار کرد: تشکل‌های مردمی می‌تواند در ایجاد موکب‌های پذیرایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا کنند.

معتمدیان گفت: مباحث فرهنگی یکی از دستاوردهای مهم اربعین حسینی است و اباعبدالله حسین (ع) متعلق به مذهب و گروه خاصی نیست و متعلق به پیروان ادیان الهی و آزاداندیشان جهان است؛ سال گذشته شاهد حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف از جمله شیعه، سنی، ارمنی و آشوری و راه‌اندازی موکب بودیم.

وی با اشاره به مرز بازرگان تصریح کرد: مرز بازرگان ورودی زائران کشورهای منطقه قفقاز است و در این زمینه باید کلیه اماکن اقامتی، پذیرایی، بهداشت و درمان موردتوجه قرار گیرد و تمام امکانات در این زمینه بسیج شود.

وی در ادامه افزود: امسال آماده پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در استان و مرز تمرچین هستیم.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از مسئولان و عوامل ستاد اربعین طب ۲ سال گذشته گفت: امیدواریم مسئولان در طول سال همانند این ایام حسینی وار در خدمت مردم باشند تا مسائل و مشکلات در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

لازم به ذکر است پیاده‌روی اربعین حسینی مراسم و گردهمایی بزرگ مسلمانان است که به‌صورت پیاده‌روی منتهی به کربلا جهت تجمع در چهلمین روز امام حسین (ع) صورت می‌گیرد؛ این مراسم یکی از بزرگ‌ترین اجتماع مسالمت‌آمیز جهان بوده و از یک دهه قبل به بزرگ‌ترین گردهمایی و پیاده رویی جهان تبدیل شده است.

پیاده رویی اربعین حسینی به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی بین شیعیان جهان بوده و با پیاده رویی طولانی از نجف تا کربلا شاخص شده است؛ افرادی از قشرها، قومیت‌ها و گروه‌های مختلف در این راهپیمایی و پیاده رویی شرکت می‌کنند.

ظرفیت‌های فرهنگی اربعین از جمله مواردی است که باید مورد اشاره قرار گیرد، اربعین در بخش‌های مختلف می‌تواند مورد محور فعالان عرصه فرهنگی باشد.

هم‌زمان با آغاز این ایام عاشقان امام حسین (ع) با حضور در مسیر راهپیمایی و برپایی موکب اقدام به ارائه خدمات از قبیل پذیرایی، اسکان، خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی می‌کنند و این خدمت‌رسانی را یک فرصت و نعمت برای خود می‌دانند.

ظرفیت عظیم اربعین بستری برای جهت‌دهی هنر و ابزارهای مختلف فرهنگی است و اگر از این ظرفیت‌های فرهنگی اربعین استفاده شود، یقیناً دایره مخاطبان این حرکت جهانی روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه