Friday, 18 October , 2024
8
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت:

 مردم به شایعات توجه نکنند

  • کد خبر : 291457
  • 06 مرداد 1403 - 11:25
 مردم به شایعات توجه نکنند
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت گفت: هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در پلدشت وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

 شهاب بینا در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به پشه آئدس گفت: اخیراً برخی از کانال‌ها اقدام به انتشار تصویری کرده و مدعی شده‌اند که پشه آئدس در سطح شهرستان پلدشت است.

 وی با اشاره به اینکه تیم‌های مربوطه شبکه بهداشت و درمان اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌اند، تصریح کرد: هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در پلدشت وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مبادی قانونی و پایگاه‌های خبری قانونی پیگیری کنند.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت افزود: پشه آئدس عامل انتقال بیماری تب دنگی بوده و با گزش این حشره بیماری تب دنگی به انسان منتقل می‌شود.

 وی تصریح کرد: این پشه برخلاف پشه مالاریا در طول روز و اغلب اویل صبح و نزدیک غروب آفتاب اقدام به گزش می‌کند.

 بینا با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی قابلیت انتقال از انسان به انسان را ندارد، افزود: آب‌های راکد مثل رودخانه زنگمار، آب زیر گلدان‌ها، لاستیک‌های فرسوده، کنسرو، قوطی‌ها، آب زیر کولر، ذخایر آب در منازل، باغ‌ها و طرح ساختمانی، چاله‌های آسانسور در ساختمان‌های در حال ساخت، زباله‌های خانگی و ضایعات، برکه‌های آب، پساب‌های خانگی محل مناسبی برای تکثیر و رشد پشه آئدس بوده و باید اقدامات لازم برای مقابله با آن صورت گیرد.

 وی با اشاره به افزایش دما در سطح کشور و خطراتی که برای مردم و شهروندان وجود دارد، تصریح کرد: تابش اشعه فرابنفش در ساعات ۱۱ صبح تا ۱۷ روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود می‌رسد و بنابراین بهتر است مردم در این ساعات از قرارگرفتن زیر نور خورشید پرهیز کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت افزود: استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک‌آفتابی استاندارد، مصرف کرم‌های ضدآفتاب و پوشیدن لباس‌های آستین‌بلند می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های ناشی از تابش فرابنفش خورشید شود.
وی با بیان اینکه آب‌مروارید و سرطان پوست از عوارض تابش اشعه فرابنفش به شمار می‌روند، بیان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که ابتلا به این بیماری‌های صورت مواجهه بسیار طولانی‌مدت با نور خورشید و اشعه فرابنفش رخ می‌دهد و صرفاً چند ساعت در معرض نور آفتاب قرارگرفتن باعث ابتلا به این بیماری‌ها نمی‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291457

نوشته های مشابه

26مهر
توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو

25مهر
صرف ۲۵ میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ
24مهر
تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه