Saturday, 28 September , 2024
7
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدشت خبر داد:

محک توان عملیاتی نیروها با مانور اطفا حریق

  • کد خبر : 290462
  • 29 خرداد 1403 - 6:58
محک توان عملیاتی نیروها با مانور اطفا حریق
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدشت گفت: مانور اطفا حریق باهدف افزایش توان عملیاتی و آمادگی نیروهای یگان حفاظت و پیشگیری از بروز حریق‌های احتمالی در سطح شهرستان پلدشت برگزار شد.

ولی پیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به آمادگی نیروهای یگان حفاظت گفت: مانور اطفا حریق باهدف افزایش توان عملیاتی و آمادگی نیروهای یگان حفاظت و پیشگیری از بروز حریق‌های احتمالی در سطح شهرستان پلدشت برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مانور نیروهای شرکت‌کننده در آن توان عملیاتی و آمادگی خود را محک زدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدشت با اشاره به اهداف اصلی این مانور افزود: دسترسی به تجهیزات، کارآمد بودن تجهیزات، افزایش توان نیروهای امدادی و عملیاتی، ارزیابی دستگاه‌های امدادی و مردمی و بررسی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها جز مهم‌ترین اهداف این مانور بود.

وی اظهار کرد: شهرستان پلدشت دارای ۱۲۰ هزار هکتار مرتع بوده که از این مقدار ۷۰ هزار هکتار آن منطقه بحرانی و مستعد آتش‌سوزی است.

پیری با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و همکاری مردمی گفت: هوشیار بودن مردمی و ارتباط مردم با مجموعه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده که می‌تواند در زمان حوادث از بروز خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدشت افزود: منطقه آزاد ماکو دارای ۳۸۰ هزار هکتار مساحت برای سه شهرستان ماکو، پلدشت و شوط است که از این مساحت بیش از ۹۷ هزار هکتار دارای اراضی کشاورزی، ۲۰۰ هزار هکتار دارای مراتع و اراضی ملی بوده و بالغ بر سه هزار هکتار اراضی باغی است.

لازم به ذکر است مانور اطفا حریق در مراتع به‌عنوان یک راهکار برای افزایش ارتقای توان عملیاتی و هماهنگی نیروهای مربوطه بوده و با این روش می‌توان به مدیریت پوشش گیاهی و کاهش خطرات آتش‌سوزی کمک کرد.

آتش‌سوزی‌های کنترل شده معمولاً در مراتع و زمین‌های دورافتاده که تحت مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری است صورت می‌گیرد و انجام این امر باید با هماهنگی کامل متخصصان و رعایت کامل مسائل ایمنی صورت گیرد و اغلب این مانورها در مناطقی که پوشش گیاهی آن نیاز به بازسازی و یا کنترل گونه‌های مهاجم دارد صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه