Monday, 24 June , 2024
3

فاز دوم باغ پسته پلدشت به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 290324
  • 23 خرداد 1403 - 13:14
فاز دوم باغ پسته پلدشت به بهره‌برداری رسید
بهره‌برداری از فاز دوم باغ پسته یکپارچه هوشمند ۳۴۰ هکتاری در روستای قورشاقلوی پلدشت نیز آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، استاندار آذربایجان غربی به‌منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه عمرانی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری وارد منطقه آزاد ماکو شد.

محمدصادق معتمدیان در این سفر دوروزه بهره‌برداری از ۸۸ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان، بازدید از ایستگاه‌های پمپاژ سد کرم آباد، بازدید از مجتمع دامداری ارس دام آرشام، بررسی مصوبات سفر قبلی، افتتاح پل قره جالو، افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای مرگنلر، افتتاح پروژه کشمش تپه را در برنامه خود دارد.

هم‌زمان با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بهره‌برداری از ۸۸ طرح عمرانی اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان در پلدشت آغاز شد.

برای اجرای این طرح‌ها دو هزار ۵۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته است که ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۲۱ نفر، ۳۸ هزار ۹۵۵ نفر از خانواده‌های روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی از خدمات این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

فاز دوم باغ پسته پلدشت به بهره‌برداری رسید

بهره‌برداری از فاز دوم باغ پسته یکپارچه هوشمند ۳۴۰ هکتاری در روستای قورشاقلوی پلدشت با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

برای احداث این باغ یکپارچه ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌روز شده انجام شده و برای ۲۰۰ نفر از افراد بومی منطقه فرصت اشتغال ایجاد شده است.

باغ پسته یکپارچه هوشمند قورشاقلو بزرگ‌ترین باغ پسته یکپارچه هوشمند کشور است و در فاز دوم ۲۲۰ هکتار از این باغ پسته امروز افتتاح شد.

مدیریت صحیح و اصولی آب در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو امری مهم بوده و استفاده از ظرفیت شهرستان پلدشت به جهت قرارگرفتن در پایاب سد ارس، امر تولید را چندین برابر می‌کند.

کاشت این درخت‌ها در منطقه آزاد ماکو یک رویداد بزرگ کشوری است که در راستای تحقق شعار رشد تولید در بخش کشاورزی و مهار تورم صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290324

نوشته های مشابه

03تیر
صادرات ۵۷۳ میلیون‌دلاری منطقه آزاد ماکو
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

صادرات ۵۷۳ میلیون‌دلاری منطقه آزاد ماکو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه