احمد قربانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به اهمیت استانداردسازی فضای آموزشی در این شهرستان گفت: بهمنظور استانداردسازی فضای آموزشی در این شهرستان در حال حاضر هفت مدرسه با ۴۵ کلاس درس در نقاط مختلف شهرستان پلدشت در دست احداث است.
وی تصریح کرد: مدارس با مشارکت خیرین مدرسهساز و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان در حال احداث است که برای احداث آنها در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه میشود.
مدیر آموزشوپرورش شهرستان پلدشت افزود: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در شهرستان پلدشت ۷.۶۱ صدم درصد است که این شاخص سرانه آموزشی ۲.۵۱ صدم درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده و با اتمام مدارس در دست اجرا، شاخص سرانه فضای آموزشی در شهرستان پلدشت به هشت افزایش مییابد.
وی اظهار کرد: تاکنون خیرین مدرسهساز در شهرستان پلدشت هشت مدرسه با ۳۱ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال احداث و تحویل اداره آموزشوپرورش شهرستان پلدشت دادند.
قربانی گفت: کل مدارس شهرستان ۱۱۴ مدرسه بوده که بیش از ۸۰ درصد دارای فضای آموزشی استاندارد بوده و نزدیک به ۱۰ هزار دانشآموز در این مدارس مشغول تحصیل است.
وی با اشاره به بهرهبرداری از مدارس در دستساخت تصریح کرد: از هفت مدرسه در دست احداث در مناطق مختلف شهرستان پلدشت تا پایان نیمه اول سال جاری چهار مدرسه با ۱۵ کلاس درس به بهرهبرداری میرسد.
نهضت احداث مدارس در مناطق محروم یکی از اقدامات اساسی و حیاتی برای توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی جامعه به شمار میآید، این حرکت باهدف فراهمکردن فرصتهای برابر آموزشی و ارتقای سطح سواد افراد، به کاهش شکافهای اجتماعی و افزایش توانمندیهای انسانی کمک شایانی میکند.
یکی از مهمترین اهداف نهضت احداث مدارس در مناطق محروم، ایجاد فرصتهای برابر آموزشی برای همه افراد جامعه است، بسیاری از کودکان و نوجوانان در این مناطق به دلیل نبود مدارس مناسب و امکانات آموزشی از حق طبیعی خود یعنی آموزش محروم هستند، با احداث مدارس، این کودکان میتوانند به تحصیل دست یابند و توانمندیهای خود را شکوفا کنند.
محرومیت آموزشی میتواند منجر به آسیبهای اجتماعی متعددی از جمله بیکاری، فقر، ترک تحصیل، و حتی ورود به چرخههای جرم و جنایت شود، نهضت احداث مدارس با فراهمکردن محیط آموزشی مناسب برای کودکان و نوجوانان، از وقوع چنین آسیبهایی جلوگیری میکند و به ایجاد جامعهای سالمتر کمک میکند.
توسعه نیروی انسانی از مهمترین اهداف هر جامعهای است که به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی منجر میشود، مدارس در مناطق محروم نقش کلیدی در پرورش استعدادها و تواناییهای افراد دارند، نسلهای تحصیلکرده و آگاه میتوانند بهعنوان نیروهای مؤثر در توسعه کشور ایفای نقش کنند.
انتهای خبر/