Saturday, 7 September , 2024
2

زندگینامه شهید “عباس رفیعی”

  • کد خبر : 291387
  • 02 مرداد 1403 - 0:30
زندگینامه شهید “عباس رفیعی”
شهید "عباس رفیعی"در سرنگونی هواپیماها‌ی دشمن که به مناطق مسکونی و اقتصادی اصفهان مبادرت می‌کرد، رشادت‌های زیادی از خود نشان داد. سرانجام در اولین روز از تیرماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از نوید شاهد، شهید عباس رفیعی در اولین روز از فروردین‌ماه ۱۳۳۵ در روستای احمدآباد از توابع بخش مرکزی ساوه متولد شد. عباس نام نیکوی او شد، به این امید که همچون علمدار کربلا تعالی یابد و یاور دین خدا شود. سال‌های خردسالی را با تربیت خانواده گذراند و در زادگاه خود به مدرسه رفت.

دوران راهنمایی و دبیرستان را در ساوه به پایان رساند و برای ادامه تحصیل وارد دانشکده افسری نیروی هوایی ارتش شد و به استخدام نیروی هوایی درآمد. او در سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد. از کسانی بود که در ارتش از امام(ره) پیروی می‌کرد و در پیروزی انقلاب سهم به سزایی را ایفا کرد. در آغاز جنگ تحمیلی بارها با عشق و علاقه داوطلب حضور در جبهه‌ها شد و با احساس تکلیف به نبرد با دشمنان متجاوز پرداخت و پس از فداکاری و از خود گذشتگی بسیاری به درجه افسری دست یافت. به خاطر حساسیت تأسیسات صنعتی کشور و مصون ماندن آن از خطر تجاوز هوایی دشمن مسئولیت پدافند هوایی پایگاه اصفهان به او سپرده شد. در سرنگونی هواپیماها‌ی دشمن که به مناطق مسکونی و اقتصادی اصفهان مبادرت می‌کرد، رشادت‌های زیادی از خود نشان داد. سرانجام در اولین روز از تیرماه سال ۱۳۶۵ هنگامی ‌که متجاوزان بعثی حریم هوایی این شهر را مورد تجاوز قرار دادند، در ذوب‌آهن اصفهان در صدد دفع تجاوز هواپیما‌های دشمن بود که ترکش راکتی به او اصابت کرد و رشته زندگی‌اش را از هم گسست. از شهید دو فرزند پسر به یادگار مانده است. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه