Friday, 21 June , 2024
3
استاندار آذربایجان غربی:

زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم فراهم می‌شود

  • کد خبر : 290354
  • 24 خرداد 1403 - 2:00
زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم فراهم می‌شود
استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش درآمدهای مردم، زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنان در پروژه‌های اقتصادی و به‌ویژه در حوزه شیلات و کشاورزی فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی روند اجرایی مصوبات سفر شهرستانی به پلدشت گفت: بسیاری از مصوبات دور اول سفر شهرستانی به پلدشت به اتمام رسیده و در ادامه مصوبات باقیمانده که بر اساس نظریه‌های کارشناسی و اولویت‌ها و مطالبات بحق مردم تصویب شده‌اند، اجرایی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص تأمین اعتبارات برای تحقق وعده‌های داده شده تصریح کرد: اعتبارات موردنیاز برای تحقق تمامی وعده‌های داده شده در مصوبات دور اول سفر شهرستانی به پلدشت، تأمین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای تمامی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی، در راستای بهره‌مندی مردم منطقه اجرایی شده، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش درآمدهای مردم، زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنان در پروژه‌های اقتصادی و به‌ویژه در حوزه شیلات و کشاورزی فراهم می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی به اجرای موفق طرح باغ پسته یکپارچه هوشمند در پلدشت نیز اشاره کرده و افزود: با همکاری منطقه آزاد ماکو در حوزه شیلات و کشاورزی و بهره‌گیری از توان علمی و تجربیات سرمایه‌گذار باغ پسته، روند سرمایه‌گذاری مردم در حوزه کشاورزی راهبری می‌شود تا مردم و کشاورزان به‌ویژه تعاونی‌های کشاورزی بتوانند در زمینه کشت محصولات باغی کم آب بر از جمله پسته و گردو فعالیت کنند.

معتمدیان همچنین با تأکید بر فعال‌شدن طرح‌های حوزه مسکن روستایی و شهری، اضافه کرد: رونق احداث مسکن می‌تواند موجب تحول اقتصادی در منطقه شده و ضمن ایجاد فرصت‌های اشتغال، زمینه تثبیت روستاییان در مناطق روستایی و بازگشت آنان از شهرها به روستاها را فراهم سازد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح طرح پروژه سرمایه‌گذاری باغ یکپارچه هوشمند پسته، افزود: این طرح از نظر وسعت و هوشمندی در کشور بی‌نظیر بوده و ضمن سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیاردتومانی به‌روز شده و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از افراد بومی و محلی، الگوی مناسبی از تغییر الگوی کشت در منطقه ارائه کرده است.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم کشت گیاهان کم آب بر از جمله پسته و گردو در استان نیز تأکید کرد و یادآور شد: کشت پسته ضمن اینکه می‌تواند باعث کاهش زیاد مصرف آب در استان شود، در مقایسه با محصول سیب نیز ۱۲ برابر ارزش‌افزوده برای کشاورزان به دنبال خواهد داشت.

معتمدیان در پایان بر تعمیم و ترویج الگوی کشت گیاهان کم آب بر از جمله پسته و گردو در استان تأکید کرده و افزود: باتوجه‌به آب‌وهوا و خاک مناسب استان برای کشت گردو و پسته، این الگوی کشت می‌تواند ضمن ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در حوزه بخش کشاورزی، موجب بهبود وضعیت معیشت مردم به‌ویژه کشاورزان شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه