Friday, 18 October , 2024
1
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت

  • کد خبر : 292541
  • 24 مهر 1403 - 6:00
تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت از تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان خبر داد.

محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به آغاز رهاسازی بچه‌ماهی در ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب گفت: امسال ۱۰ میلیون گونه از انواع کپور ماهیان در این مرکز تکثیر و پرورش‌یافته است و باهدف بازسازی ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی، استان‌های شمال غرب کشور و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی، کار رهاسازی در این منابع آغاز شد.
وی تصریح کرد: بچه ماهیان بعد از تکثیر، پرورش و تولید در ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور رهاسازی می‌شوند و این میزان تولید نسبت به سال گذشته ده درصد رشد را نشان می‌دهد
رئیس اداره شیلات پلدشت در خصوص پیش‌بینی تولید و عرضه انواع ماهی افزود: پیش‌بینی می‌شود در استان آذربایجان غربی و استان‌های هم‌جوار بیش از ۳۰ هزار تن انواع ماهی تولید و به بازار عرضه شود؛ مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت با تولید انواع بچه ماهیان و رهاسازی در منابع ابی نقش اساسی در به‌ثمررسیدن این تولید دارد.
مقدم در خصوص تکثیر و پرورش بچه‌ماهی‌ها گفت: ما در مدت چهار ماه بچه ماهیان را در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی پلدشت، تکثیر و پرورش می‌دهیم و بعد از رسیدن به اوزان بالای ۱۰ گرم در منابع ابی رهاسازی می‌کنیم.
وی در خصوص مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تصریح کرد: مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تنها مرکز تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان در شمال غرب کشور است که چند سال است که کار تکثیر و پرورش بچه ماهیان ۱۳۰ منبع ابی آذربایجان غربی ۵ استان کشور را بر عهده دارد.
رئیس اداره شیلات پلدشت در خصوص مدت‌زمان رهاسازی بچه‌ماهی‌ها به منابع آبی افزود: کار رهاسازی بچه ماهیان به منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور تا یک ماه آینده ادامه دارد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=292541

نوشته های مشابه

26مهر
توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو

25مهر
صرف ۲۵ میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ
23مهر
تحول در زیرساخت‌های منطقه با ایجاد راه‌آهن
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحول در زیرساخت‌های منطقه با ایجاد راه‌آهن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه