Sunday, 8 September , 2024
4
رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۸ میلیون بچه‌ماهی

  • کد خبر : 291061
  • 20 تیر 1403 - 7:00
تکثیر و پرورش ۸ میلیون بچه‌ماهی
رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته امسال نزدیک به هشت میلیون بچه‌ماهی از خانواده کپور ماهیان را در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تکثیر و پرورش می‌دهیم.

محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به فصل پایان فصل صید و آغاز فصل زادوولد ماهیان گفت: افزایش صید غیرمجاز، برخی از آبزیان را با خطر انقراض مواجه کرده است و مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت کار تکثیر و پرورش انواع ماهیان استخوانی را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی تنها مرکز تکثیر و پرورش بچه‌ماهی در شمال غرب کشور است.

رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت افزود: مرکز شهید کاظمی پلدشت در تکثیر و پرورش و تولید انواع بچه ماهیان آذربایجان غربی را خودکفا کرده است و به طور میانگین سالانه ۱۰ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهی در این مرکز تکثیر و پرورش پیدا می کندو

وی اظهار کرد: مولد ماهی‌ها از رودخانه ارس صید و در استخرهای مرکز شهید کاظمی پرورش داده می‌شود و در فصل تکثیر، کار تکثیر شروع می‌شود.

مقدم گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته امسال نزدیک به هشت میلیون بچه‌ماهی از خانواده کپور ماهیان را تکثیر و پرورش می‌دهیم.

وی با اشاره به تأمین بچه‌ماهی‌های منابع آبی در این مرکز تصریح کرد: با تکثیر و تولید انواع بچه‌ماهی‌های استخوانی بالغ بر ۴۲۰ منبع آبی استان و ۱۰ منبع آبی سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت افزود: هر قطعه ماهی مواد کپور ماده انتظار کشت و تولید ۳۰۰ هزار قطعه لارو را داریم و امسال بیش از ۳۰ میلیون لارو را تولید کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: بچه‌ماهی‌ها بعد از سه ماه و رسیدن به وزن‌های بالای ۱۰ گرم در منابع آبی استان و استان‌های شمال غرب کشور رهاسازی می‌شوند.

شهرستان مرزی پلدشت در شمال غرب کشور واقع شده است که دارای منابع آبی فراوان از قبیل رودخانه ارس است که پتانسیل بالایی در زمینه تولید و تکثیر انواع ماهیان استخوانی را دارا بوده و در اشتغال منطقه نقش بسیار بالایی ایفا می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=291061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه