Friday, 18 October , 2024
1
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 292548
  • 26 مهر 1403 - 7:11
توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: احداث خط ریلی تبریز به منطقه آزاد ماکو نقش مهمی در حمل‌ونقل مسافر و کالا و همچنین توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ترکیه و اروپا دارد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به طرح احداث راه‌آهن تبریز به منطقه آزاد ماکو و اتصال آن به گارس ترکیه که باهدف اتصال ریلی کریدور شرق به غرب گفت: طرح احداث راه‌آهن تبریز به منطقه آزاد ماکو و اتصال آن به گارس ترکیه که باهدف اتصال ریلی کریدور شرق به غرب در آستانه کلنگ‌زنی است.
وی با اشاره به حل مشکلات زیست‌محیطی تصریح کرد: اکنون با رفع مشکلات زیست‌محیطی و واریانت‌های مربوط به منطقه حفاظت شده مراکان آماده آغاز عملیات اجرایی هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به بازدید میدانی مشاوران طرح راه‌آهن تبریز به چشمه ثریا، مدیرکل تأسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن و سازمان محیط‌زیست از مسیر ریلی افزود: احداث این خط ریلی نقش مهمی در حمل‌ونقل مسافر و کالا و همچنین توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ترکیه و اروپا دارد.
وی اظهار کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی است که پس از سال‌ها انتظار به‌عنوان یکی از چهار پروژه اولویت‌دار کشور مصوب شده است، انتخاب مسیر تبریز – مرند – مراکان – یولاگلدی – چشمه ثریا به طول ۲۲۰ کیلومتر به‌عنوان گزینه برتر اتصال به خط ریلی ترکیه به‌منظور افزایش ظرفیت ترانزیتی در محدوده شمال شرق ترکیه و ایجاد فرصت ترانزیتی در محدوده نقطه مرزی شمال غرب ایران (مرز چشمه ثریا) برای اتصال به خط راه‌آهن جدید در ترکیه و راه‌آهن کشورهای قفقاز انجام‌گرفته است.
گروسی با اشاره به اینکه محیط‌زیست برای ما بسیار مهم است و قطعاً ملزومات زیست‌محیطی در احداث خط ریلی در نظر گرفته می‌شود، گفت: با اجرای این خط ریلی به طول ۲۰۰ کیلومتر، قطعاً عامل اصلی توسعه لجستیک و رونق اقتصادی منطقه و کشور است.
وی در خصوص عبور راه‌آهن از پلدشت تصریح کرد: آنتنی از مسیر راه‌آهن مرند به دهکده لجستیک منطقه آزاد ماکو به شهرستان پلدشت و جلفا کشیده می‌شود که تحویلی در زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو ایجاد می‌کند.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در خصوص زیرساخت‌های منطقه افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو برای زیرساخت‌های منطقه از قبیل فرودگاه، ریل، راه‌ها، دهکده لجستیک، انبارها و سردخانه‌ها بالغ بر چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش راه‌ها و زیرساخت‌هایی که برای توسعه منطقه لازم است در نظر گرفته شده است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=292548

نوشته های مشابه

25مهر
صرف ۲۵ میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ
24مهر
تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت

23مهر
تحول در زیرساخت‌های منطقه با ایجاد راه‌آهن
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحول در زیرساخت‌های منطقه با ایجاد راه‌آهن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه