Friday, 18 October , 2024
10
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

تجهیزات گمرک بازرگان ارتقا باید

  • کد خبر : 289907
  • 29 اردیبهشت 1403 - 8:40
تجهیزات گمرک بازرگان ارتقا باید
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تجهیزات گمرک بازرگان باید از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتقا باید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حسین گروسی در کارگروه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران آذربایجان غربی با اشاره به نقش مؤثر حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران گفت: حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در برطرف‌کردن موانع تولید نقش بسیار مهم و غیرقابل‌انکاری را ایفا می‌کند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: اقداماتی که در راستای حل‌وفصل مشکلات در منطقه آزاد ماکو صورت می‌گیرد بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد نمونه بارز اقتصاد بدون نفت است، اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو از درآمد سالیانه دولتی استفاده نمی‌کند و درآمد محور بوده که حاصل صدور عوارض و پروانه‌ها است و بالغ بر ۷۰ درصد از درآمدهای سازمان صرف تأمین زیرساخت‌ها و طرح‌های زیربنایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص گمرک بازرگان افزود: تجهیزات گمرک بازرگان باید از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتقا باید.

گروسی گفت: تمام اقدامات لازم در خصوص گمرک بازرگان در گیت ورودی منطفه آزاد ماکو صورت‌گرفته است و ساختمان‌های موردنیاز با تأیید مسئولان مربوطه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به گیت‌های فرعی تصریح کرد: گیت‌های فرعی ورودی منطقه آزاد ماکو نیز با آخرین فنّاوری کنترل و پایش می‌شود.

وی با اشاره به انتقال دانش و فناوری‌های نوین مدنظر مقام معظم رهبری بر اساس بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هیچ‌گونه مانعی برای ورود تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن برای واحدهای تولیدی وجود ندارد و امیدواریم با دستور دستگاه فضایی این مشکلات به طور کامل رفع شود.

لازم به ذکر است فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از سال ۱۳۹۱ شروع شده است و باتوجه‌به مرزی بودن از دو گمرک بازرگان و پلدشت برخوردار است.

یکی از اقدامات منطقه آزاد ماکو که طی چندین سال به آن پرداخته است آماده‌سازی زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در منطقه و توسعه اقتصادی و تجارت در منطقه است.

گمرک بازرگان، از بزرگ‌ترین گمرکات مسافری ایران در منطقه آزاد ماکو (شهر بازرگان) واقع شده که مرز بین ایران و ترکیه است و در ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان ماکو قرار گرفته است. این گمرک در سال ۱۳۰۵ ساخته شده است که تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی ما بین ایران و ترکیه است. نام این گذرگاه از طرف کشور ترکیه مرز گوربولاغ است.

گذرگاه مرزی بازرگان، مهم‌ترین گمرک زمینی کشور است و به‌عنوان دروازه اروپا یا پیشانی ایران بشمار می‌رود که روزانه صدها مسافر داخلی و خارجی (توریست و گردشگر) و صدها کامیون ترانزیتی و سواری از این شهر دیدن و تردد می‌نمایند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289907

نوشته های مشابه

26مهر
توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو

25مهر
صرف ۲۵ میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ
24مهر
تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه