Saturday, 28 September , 2024
6

وصیت‌نامه شهید «یداله چشم سیاه قیصر»

  • کد خبر : 290520
  • 04 تیر 1403 - 0:30
وصیت‌نامه شهید «یداله چشم سیاه قیصر»
شهید«یداله چشم سیاه قیصر» از اولین روزی که امام دستور جهاد داد که به کمک روستائیان بروید و جهاد کنید در همان موقع به جهاد رفت و در جهاد سازندگی اسلام آباد فعالیت خودش را آغاز کرد و مدتی در روستاهای گهواره کار می‌کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از نوید شاهد؛ شهید «یداله چشم سیاه قیصر» ۱۵ فروردین ۱۳۴۲ در شهرستان قصر شیرین به دنیا آمد. وقتی به سن بلوغ رسید به‌خاطر کمک هزینه خانواده‌اش به کارگری پرداخت.

او نیز به خواندن کتاب‌های دینی و مسائل سیاسی علاقه زیادی داشت. با وجودی که درس می‌خواند و کارگری هم می‌کرد بیشتر اوقات به مطالعه کتاب‌های دینی می‌پرداخت. او همیشه در خانه و بیرون خانه از سیاست حرف می‌زد و از خاندان پهلوی نفرت داشت و همیشه می‌گفت: کاش این رژیم شاهنشاهی از بین برود و مردم بتوانند با آزادی کامل حرف بزنند و خواسته‌های خود را بازگو کنند. بیشتر اوقات با خانواده خود بحث و جنجال نسبت به رژیم پهلوی داشت.

از اولین روزی که امام دستور جهاد داد که به کمک روستائیان بروید و جهاد کنید در همان موقع به جهاد رفت و در جهاد سازندگی اسلام آباد فعالیت خودش را آغاز کرد و مدتی در روستاهای گهواره کار می‌کرد. از هیچ کوششی برای مردم آن روستاها دریغ نکرد تا اینکه۱۳ شهریور۱۳۵۹ در حمله ناجوانمردانه عراق علیه ایران با برادر پاسدارش «فتح الله چشم سیاه قیصر» بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه