Wednesday, 23 October , 2024
0
مدیر پایانه مرزی پلدشت خبر داد:

تردد ۱۵ هزار کامیون از مرز پلدشت

  • کد خبر : 292603
  • 02 آبان 1403 - 6:00
تردد ۱۵ هزار کامیون از مرز پلدشت
مدیر پایانه مرزی پلدشت گفت: ۱۵ هزار و ۱۸۶ دستگاه ناوگان ترانزیتی از این پایانه تردد کرده‌اند که از نظر ورودی ۱۳۴.۹۲ درصد و از نظر خروجی ۱۴۰.۲۴ درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل رشد را نشان می‌دهد.

محمدرضا دربندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به تردد کامیون‌ها از پایانه مرزی پلدشت طی سال ۱۴۰۳ گفت: سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۳ هزار و ۶۲۳ دستگاه ناوگان باری حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از پایانه مرزی پلدشت تردد کرده است که تعداد ۱۱ هزار و ۷۸۸ دستگاه ورودی و ۲۱ هزار ۸۳۵ دستگاه نیز خروجی بودند.

وی در خصوص رتبه‌بندی پایانه‌های مرزی تصریح کرد: پایانه مرزی پلدشت رتبه سوم تردد ناوگان باری را بین پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی در اختیار دارد.

مدیر پایانه مرزی پلدشت با اشاره به موقعیت بی‌نظیر پایانه مرزی شهرستان افزود: پایانه مرزی پلدشت از شاهراه‌های کم‌نظیر ایران در دستیابی به بازارهای آسیا میانه بوده و یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص تردد ناوگان ترانزیتی اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۱۸۶ دستگاه ناوگان ترانزیتی از این پایانه تردد کرده‌اند که از نظر ورودی ۱۳۴.۹۲ درصد و از نظر خروجی ۱۴۰.۲۴ درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل رشد را نشان می‌دهد.

دربندی با اشاره به تردد مسافر از این پایانه گفت: شش‌ماهه اول سال جاری تعداد ۳۷۸ مسافر ایرانی و خارجی نیز پایانه مرزی پلدشت را برای تردد خود انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا کیفی خدمات، آمار ترانزیت و تردد ناوگان باری بیش از گذشته روند صعودی به خود می‌گیرد.

مدیر پایانه مرزی پلدشت افزود: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.

لازم به ذکر است منطقه آزاد ماکو باتوجه‌به مرزی بودن از دو گمرک بازرگان و پلدشت برخوردار است.

پلدشت یکی از شهرستان‌های مرزی شمال آذربایجان غربی و هم مرز با جمهوری خودمختار نخجوان است؛ شهرستان مرزی پلدشت در بین دو دشت شیبلو و زنگنه قرار دارد.

پل مرزی پلدشت و شاه تختی در مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان با عنوان “پل دوستی” در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و تردد بین دو سوی مرز از طریق این پل انجام می‌گیرد.

پایانه مرزی پلدشت یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور به‌عنوان مرز جایگزین برای پایانه مرزی بازرگان به شمار می‌رود و در زمان پیک ترافیک مرز بازرگان به‌عنوان جایگزین برای برخی ناوگان به مقصد کشورهای اروپایی نیز به شمار می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=292603

نوشته های مشابه

01آبان
تأمین آب شرب ۲ هزار خانوار روستایی
رئیس آب و فاضلاب پلدشت خبر داد:

تأمین آب شرب ۲ هزار خانوار روستایی

30مهر
دیدار جمعی از مسئولان پلدشت با خانواده معظم شهدا
در قالب رزمایش رهروان شهدا صورت گرفت؛

دیدار جمعی از مسئولان پلدشت با خانواده معظم شهدا

30مهر
بهره‌مندی ۸۰ دانش‌آموز روستای قره جالو از فضای آموزشی سالم
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پلدشت خبر داد:

بهره‌مندی ۸۰ دانش‌آموز روستای قره جالو از فضای آموزشی سالم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه