Saturday, 5 October , 2024
7
مدیر پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد بیش از ۷۲۸ هزار مسافر از مرز بازرگان

  • کد خبر : 292411
  • 11 مهر 1403 - 6:00
تردد بیش از ۷۲۸ هزار مسافر از مرز بازرگان
مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: امسال ۷۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر مسافر از طریق مرز بازرگان تردد کرده‌اند.

ایرج آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به تردد مسافران از مرز بازرگان گفت: امسال ۷۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر مسافر از طریق مرز بازرگان تردد کرده‌اند درحالی‌که سال قبل، این تعداد ۶۸۴ هزار و ۴۱۶ نفر بود.

وی تصریح کرد: طی ۶ماهه اول سال تردد مسافر از طریق این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش‌یافته است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به تعداد مسافران ورودی و خروجی ایرانی افزود: تعداد مسافران ورودی ایرانی ۲۶۹ هزار ۷۸۶ نفر و مسافران خروجی ایرانی ۲۵۷ هزار و ۲۹۶ نفر طی شش‌ماهه اول سال جاری است.

وی با اشاره به میزان رشد تردد از این مرز اظهار کرد: مسافران ورودی ایرانی ۳۵درصد و خروجی ایرانی نیز ۲۶درصد بیشتر شده است.

آزادی در خصوص تردد مسافران خارجی گفت: شمار ورودی مسافران خارجی ۱۰۷ هزار و ۷۰۶ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۹۳ هزار و ۳۱۲ نفر است.

وی با اشاره به میزان کاهش تردد از مرز بازرگان تصریح کرد: مسافران ورودی خارجی ۲۹درصد و خروجی خارجی نیز ۲۸درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان افزود: گمرک بازرگان در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تأسیس و تنها مرز بین‌المللی بین کشورهای ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به‌صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو و در ۱۵ کیلومتری شمال آن قرار گرفته است، بازرگان به‌عنوان نقطه خروجی مرز ایران و ترکیه در دامنه کوه آرارات واقع شده است.

منطقه آزاد ماکو از شمال به ترکیه، شرق با مرز آبی ارس به جمهوری خودمختار نخجوان محدود شده است که این موقعیت منطقه را به‌عنوان شاهراه ارتباطی ترانزیت کالاهای کشورهای آسیا میانه و اروپا به‌عنوان مهم‌ترین شاخص تجارت جهانی مطرح نموده است.

منطقه آزاد ماکو علاوه بر هم مرزی با کشورهای اعلامی هم‌جوار با ارمنستان و منطقه قفقاز بوده و گلوگاه کریدور زمینی شمال و جنوب و نقطه اتصال آسیا و اروپا است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=292411

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه