Friday, 18 October , 2024
5
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

آغاز فصل صید در سد ارس پلدشت

  • کد خبر : 292535
  • 22 مهر 1403 - 6:00
آغاز فصل صید در سد ارس پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت از آغاز فصل صید در سد ارس پلدشت بعد از اتمام فصل تخم‌ریزی خبر داد.

محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به آغاز فصل صید در منابع آبی آذربایجان غربی گفت: فصل صید انواع ماهیان استخوانی از ۶ منبع آبی استان شروع شده و یک هزار صیاد بعد از ۶ ماه دوری از منابع آبی دوباره فعالیت صیادی خودشان را آغاز کردند.

وی در خصوص پیش‌بینی برداشت و صید ماهیان استخوانی در آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود از ۶ منبع آبی استان که شامل سد ارس و سد قیقاج پلدشت، سد حسنلو نقده، سد شهید کاظمی بوکان، سد سنجاق مهاباد و سد دریک سلماس ۹ هزار تن انواع ماهی صید شود که این میزان صید نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره شیلات پلدشت در خصوص صادرات انواع ماهی استخوانی به خارج از کشور در درآمد ارزی برای کشورمان افزود: از این میزان صید علاوه بر تأمین بازار داخلی کشور ۲۰۰ تن به کشور عراق صادر می‌شود که از محل این صادرات سالانه یک میلیون دلار ارز وارد کشورمان می‌شود.

وی در خصوص بازسازی ذخایر آبی کشور اظهار کرد: برای بازسازی ذخایر آبی استان و حمایت از تعاونی صید و صیادی در سال گذشته ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع بچه‌ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده بود.

مقدم با اشاره به پیش‌بینی صید از سد ارس پلدشت گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت که بزرگ‌ترین منبع آبی شمال عرب کشور به لحاظ تولید انواع آبزیان است، ۴ هزار تن انواع ماهیان استخوانی صید شود و در این فصل ۴۰۰ صیاد در قالب ۲ تعاونی صید و صیادی فعالیت کنند.

وی در خصوص انواع ماهیان استخوانی تصریح کرد: از منابع آبی آذربایجان غربی ۱۴ گونه ماهی از جمله سوف، کپور، بیگ هد، امور، فیتوفاک و سیم کپور صید می‌شوند.

رئیس اداره شیلات پلدشت در خصوص فصل صید ماهیان استخوانی افزود: صید انواع ماهیان استخوانی از منابع آبی استان از مهرماه شروع و تا فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=292535

نوشته های مشابه

26مهر
توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

توسعه حمل‌ونقل با راه‌آهن منطقه آزاد ماکو

25مهر
صرف ۲۵ میلیارد ریال برای رفع افت ولتاژ
24مهر
تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت
رئیس اداره شیلات پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۱۰ میلیون بچه‌ماهی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه